Prăbuşirea vânzărilor din industria automobilelor îi face pe majoritatea dealerilor să accepte reduceri de până la 25% din preţul maşinilor.
Astfel, pe lângă programul "Rabla", dacă insişti la negociere, s-ar putea să obţii de la agentul de vânzări discounturi chiar şi de peste 5.000 de euro.
Ne-am propus să căutăm o maşină din clasa compactă, cu motor pe benzină de 1.6 şi dotări standard.
"Doar astăzi vă dăm un discount uriaş"
Prima oprire pe care am făcut-o a fost la o reprezentanţă Ford. Ne-am interesat de modelul Focus. "Ce maşini vreţi să mai vedeţi?", ne-a luat din start agentul de vânzări, zâmbind în colţul gurii. Apoi, ne-a făcut oferta: "Vă dăm 950 de euro discount. În plus, ne ocupăm noi şi de achiziţionarea voucherelor «Rabla». Costă cam 1.000 de lei unul", spune agentul. În preţul acesta, maşina are printre altele: geamuri electrice pe faţă, ABS, airbaguri frontale şi laterale, computer de bord, faruri reglabile electric din interior sau oglinzi reglabile electric şi încălzire cu semnalizator.
La Citroen ne-am intersat de un C4. În showroom nu era niciun client. Maşina are: aer condiţionat, computer de bord, ABS, pilot automat şi limitator de viteză, faruri reglabile electric din interior sau scaunul şoferului este reglabil pe înălţime. Din start, discountul sare la 4.700 de euro. Apoi, agentul se uită lung la mine: "Pot să vă ofer astăzi un discount suplimentar de 500 de euro şi ajungeţi la 5.200 de euro. În primă fază, preţul ajungea undeva la 17.800 de euro cu toate taxele incluse, după negociere a ajuns la 12.600.
La o reprezentanţă Skoda, singura reducere este cea prin programul "Rabla". Am ochit o Skoda Octavia Tour de pe un pliant, dar care nu se afla în showroom. E dotată cu ABS, aer condiţionat, mp3 player, computer de bord, geamuri electrice pe faţă şi oglinzi electrice. "Avem o ofertă prin care vă oferim 300 de litri de benzină sau motorină", spune agentul.
Vânzările slabe au cam golit "stocul"
După ce am mai discutat puţin, oferta se adaptează. "Vă putem da banii în locul benzinei", spune agentul de vânzări. Oferta e destul de slabă, ar veni cam 300 de euro. "Astea se dau foarte repede, să văd ce mai avem în stoc. Mai sunt, însă să vă grăbiţi", spune agentul de vânzări de la Skoda în timp ce-şi răsfoieşte fişierele din computer. A doua zi am primit un telefon: "De la Skoda sunt, aştept un răspuns. Oricum, eu v-am rezervat o maşină".
Mazda 3, mai ieftină cu 2.000 de euro
Următoarea oprire, un showroom Mazda. Seria 3 ar avea: geamuri electrice pe faţă, faruri cu halogen, aer condiţionat, oglinzi electrice, mp3 player şi comenzile sitemului audio pe volan. Preţul: 17.290 euro.
"Noi vă facem o reducere de 2.000 de euro, deci aţi ajunge pe la 15.700 de euro, cu tot cu pachetul de culoare metalizată", spune consilierul de vânzări şi lasă loc de negociere pentru ziua în care m-am hotărât.
La Opel, o Astra neagră ne face cu ochiul. Are geamuri electrice, computer de bord, proiectoare pentru ceaţă sau climatronic. "Vă dau o reducere de 950 de euro şi în plus un pachet avantajos - pachetul beauty, cu proiectoare de ceaţă sau carcase pentru oglinzi şi încă câteva dotări", spune agentul de vânzări. Pentru oferta asta mă sfătuieşte să mă grăbesc, "oferta e limitată".
TURUL SHOWROOMURILOR
Cât îţi taie delerul din preţul unei maşini
- Majorarea TVA, folosită ca promoţie de dealerii auto
- Samsarii de rable rămân cu tichetele
- Dacă euro trece de 5 lei, dealerii auto trag obloanele
- Preţurile maşinilor second-hand ating minime istorice