Exerciţiile fizice îmbunătăţesc performanţa şcolară a copiilor

Performanţa şcolară ar putea fi direct proporţională cu activitatea fizică a copiilor, arată un studiu recent al oamenilor de ştiinţă olandezi.

Potrivit BBC, cercetătorii de la univeristatea V.U. din Amsterdam au scris în publicaţia „Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine” că au dovezi viabile ale legăturii care există între exerciţiul fizic şi rezultatele obţinute la şcoală de cei mici. Sportul ajută la concentrare Specialiştii, care au revizuit 14 studii vizând peste 12.000 de copii, spun că mişcarea contribuie la îmbunătăţirea performanţelor intelectuale prin creşterea fluxului de sânge şi oxigen din creier. În plus activitatea fizică poate reduce stresul şi îmbunătăţi starea de spirit, crescând astfel probabilitatea ca cei mici să fie atenţi în sala de clasă. „Copiii care învaţă să participe la activităţile sportive învaţă de asemenea să se supună unor reguli. Asta înseamnă că sunt mai disciplinaţi şi se pot concentra mai uşor în timpul lecţiilor”, a declarat dr. Amika Singh, specialistul care a condus studiul. Rezultate mai bune nu înseamnă timp de studiu mai mare Decizia de a cerceta relaţia dintre mişcare şi performanţele şcolare a plecat de la îngrijorarea generală conform căreiai presiunea de a îmbunătăţi rezultatele şcolare ale copiilor ar implica petrecerea unui timp mai îndelungat în sala de clasă şi reducerea timpului alocat exerciţiilor fizice. Chiar dacă rezultate cercetării au fost favorabile exerciţiilor fizice, oamenii de ştiiinţă spun că sunt necesare mai multe studii pentru stabilirea unei relaţii mai concrete între sport şi rezultatele şcolare.