Acum câteva luni, de la Fetești la Cernavodă, toate trenurile circulau în regim regio (de personal), ceea ce înseamnă că, indiferent de rang, opreau în fiecare haltă. Motivul? Din cazua furturilor de cabluri electrice, impiegații erau obligați ca, în fiecare stație, să dea șefului de tren un aviz de trecere, care atesta că următoarea porțiune de tren era sigură. Așa a devenit ruta una din cele mai profitabile pentru hoții din trenurile de marfă.
România este una din puține țări europene care a rămas ca în vremea Vestului Sălbatic: trenurile sunt atacate de hoți în mers. Preferate sunt vagoanele de cereale cele care transportă produsele petroliere.
Într-o situație similară cu ruta Fetești – Cernavodă sunt alte cinci trasee din țară. Hoții nu fură însă numai trenurile în mișcare, ci și pe cele care staționează sau se află la triaj.
Fie că circulă pe rute cu limite de viteză, fie că sunt în stații sau se află la triaje, trenurile de marfă sunt furate pe tot cuprinsul țării. Numai anul trecut, clienții care transportă prin CFR Marfă a raportat pierderi de 900.000 de lei. Mia multe detalii despre acest fenomen de amploare citiți exclusiv în ediția print a ziarului de astăzi.