EXCLUSIV EVZ. VEZI cum fură motorină şoferii RATB

Zeci de dulapuri ale angajaţilor Regiei sunt pline de bidoane cu motorină, furtunuri sau alte sisteme artizanale cu ajutorul cărora se fură carburantul. Dacă acum cinci ani se fura cu cisterna, acum se fură cu sticla de cinci litri de apă minerală şi cu PET-ul de bere.

Bidoane cu motorină, furtunuri cu ajutorul cărora se scoate combustibilul din rezervor şi piese de la autobuze. Toate acestea au fost găsite în dulapurile mai multor angjaţi ai Regiei, în urma unui control care a avut loc pe 20 septembrie. Furtul carburantului destinat autobuzelor se practică de ani întregi şi, pentru că nimeni nu a investit până în prezent pentru implementarea unui sistem strict de monitorizare, şoferii şi alţi angajaţi ai RATB-ului au furat ca în codru. Potrivit zecilor de poze făcute în timpul controalelor, din piesele găsite în dulapuri ale angajaţilor s-ar putea pune pe roţi un autobuz. Cei care au fost prinşi sunt cercetaţi penal Directorul RATB, Adrian Criţ, confirmă că s-au făcut contrale şi că s-au găsit angajaţi care aveau asupra lor combustibili: "Au fost descoperite recipiente şi alte componete de autovehicule. Din păcate, cred că soluţia trebuie să fie mult mai radicală. Şi, încetul cu încetul, prin măsuri dure, putem să ajungem la mentalitatea privată", a explicat Criţ. În opinia acestuia, este normal ca să se ştie cât consumă un autovehicul al Regiei şi să nu mai existe nici măcar suspiciunea că cineva poate să fure combustibil. "Eu îmi doresc să discutăm peste o jumătate de an, pentru a vedea cu cât s-a redus consumul de combustibil prin implementarea sistemului de monitorizare a traseului combustibilului Regiei", a adăugat Criţ. În fiecare caz descoperit, mai spune directorul, s-au făcut cercetări disciplinare, iar acolo unde a fost vorba de furturi, s-a sesizat Poliţia şi sau făcut plângeri penale. "Din păcate, este o cifră semnificativă în momentul de faţă. Numai în ultima săptămână sau făcut aproximativ zece plângeri", a precizat directorul Regie, care a explicat că există angajaţi care au în sarcină verificarea acestor probleme. "Acum cinci ani dispăreau cisterne întregi cu motorină" "Şefii punctelor de lucru sunt cei care ar trebui să verifice. Atâta vreme cât nu poţi să faci acest lucru, mai bine pleci. Înainte să vin eu aici, au fost cazuri multe. De exemplu, la autobaza Ferentari, acum cinci ani, dispăreau cisterne întregi cu combustibil. Nu s-a finalizat ancheta penală nici acum", a conchis Criţ. O cisternă putea stoca aproximativ 20 de tone de combustibil. Potrivit directorului, furtul nu se mai practică, în prezent, la nivel macro, ci la nivel micro. "Din informările pe care le am, în anumite autobaze încă se mai practică furtul la nivel micro", a precizat Criţ. EVZ a prezentat, ieri, cum va fi monitorizată motorina cu care sunt alimentate autobuzele RATB-ului. Fiecare maşină va avea senzori care vor înregistra chiar şi deschiderea capacului, iar orice golire a zonei unde este stocată benzina sau motorină va fi înregistrată. De asemenea, pompa de alimentare va funcţiona numai dacă va recunoaşte şoferul, autobuzul şi ţeava pe care urmează să meargă carburantul în rezervor. În caz contrar, pompa nu va livra nici o picătură de motorină. Citiţi şi:

  • Big brother la RATB. Motorina va fi urmărită cu senzori şi camere video