Foarte multe drumuri de la noi au durata de viaţă expirată. Există o situaţia pe fiecare judeţ. Motivul: nu s-au alocat bani suficenţi pentru întreţinerea drumurilor, iar ele au fost proiectate pe vremea lui Ceauşescu pentru un anumit trafic, potrivit directorului Departamentului pentru întreţinerea autostrăzilor şi drumurilor naţionale din cadrul Companiei de Drumuri, Radu Munteanu Dumitru.
La Iaşi sunt cele mai multe drumuri expirate, 27%, potrivit lui Radu Munteanu Dumitru. "Foarte multe drumuri sunt vechi, sunt moştenite de pe vreme lui Ceauşescu. Stratul de asflat a fost turnat în anii 70-80, la traficul de atunci. Între timp s-a mai turnat un strat de asfalt peste şi cam atât. Deci, drumurile acestea nu rezistă la traficul actual. Mai ales în ceea ce priveşte cel de mărfuri, care se practică de multe ori peste normele legale. Din cauza aceasta apar şi făgaşe. Şi clima de la noi din ţară este neprielnică. Sunt cicluri diferite faţă de alte ţări. Sunt multe cicluri de îngheţ-dezgheţ foarte multe în comparaţie cu alte ţări. La noi sunt minus 10 grade noaptea şi ziua sunt plus 10 grade", a explicat directorul, pentru EVZ.
Drumurile nici nu au fundaţia care trebuie. După iarna aceasta am ieşit mai bine ca în anii precedenţi.
Potrivit acestuia, la volumul de maşini actual, drumurile nu mai fac faţă. Potrivit unui comunicat al Direcţiei Regim Permise şi Înmariculări Auto, în luna mai 2017 au fost înmatriculate 12.428 vehicule noi ceea ce reprezintă +25,89% faţă de luna mai 2016.