Potrivit datelor furnizate de Cegedim, cele mai mari fluctuații se regăsesc la nivelul categoriei de produse pentru răceală, gripă și alergii și a celor dermatologice.
În ciuda unei scăderi cu aproximativ 8,3% față de primele trei luni ale anului, segmentul de piață OTC, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, înregistrează o evoluție stabilă, similară anului trecut când, în aceeași perioadă, se observa o scădere de aproximativ 7% față de primul trimestru al anului 2017.
Potrivit Cegedim, în perioada aprilie-iunie 2018, piața de produse OTC din România a înregistrat vânzări de 810.2 milioane de lei, volumul de vânzări pentru prima jumătate a anului 2018 reprezentând circa 45,5% din vânzările totale înregistrate anul trecut.
Cele mai mari fluctuații se regăsesc la nivelul categoriilor pentru răceală, gripă și alergii, respectiv categoria de produse dermatologice.
Pe prima poziție se află categoria Lifestyle OTC , cu vânzări de 187,6 milioane de lei și o cotă de piață de 23,2% în T2 2018, față de 175,9 milioane de lei în volume de vânzări și cotă de piață de 19,9 %, rezultate aferente primelor trei luni ale anului. Aceasta este urmată de categoria de produse cu indicație în afecțiunile gastrointestinale, cu vânzări de 167 milioane de lei, o creștere de 9,08% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Produsele pentru răceală, gripă și alergii înregistrează vânzări de 145 milioane de lei și cotă de piață de 17,9 %, analgezice, cu 110,3 milioane de lei în volume de vânzări și 13,6% cotă de piață și vitamine, minerale și suplimente, cu vânzări de 104,8 milioane de lei și 12,9% cotă de piață.