Mai multe tari si-au propus sa dinamiteze monopolul american.
Mai multe tari au decis sa colaboreze pentru a crea un competitor al motorului american de cautare Google, care detine 64a din piata. Conform datelor publicate de revista „Les Echos”, Franta, Germania, Olanda Norvegia, Japonia sau China si-au propus sa incurajeze si sa finanteze orice proiect care se poate dovedi o alternativa serioasa la motoarele de cautare care detin in acest moment monopolul.
„Noi nu ne dorim ca Google sa detina monopolul asupra informatiilor ce tin de memoriile si istoria statului francez”, a spus Michel Rocard, fost premier al Frantei.
In cei opt ani de existenta, Google a devenit o adevarata poarta obligatorie de intrare pe internet, desi exista si alternative precum Yahoo, AOL, Windows Live, Dogpile, Wikia Search, Fast Search s.a.
„To google” in dictionare
Exista in intreaga lume peste 500.000 de motoare de cautare, care sunt eclipsate de gigantul american. Mai mult, in dictionarele lumii a aparut un nou verb, „to google” in engleza sau „googler” in franceza, care se traduce prin „cautarea de informatii pe internet”, prin intermediul arhicunoscutului motor de cautare Google.
Afacerea lui Larry Page si a lui Sergey Brin, fondatorii Google, a ajuns la momentul actual, prin adaugarea de servicii aditionale, precum publicitatea on-line sau cautarea si vizualizarea de formate video, sa aiba o cifra de afaceri de peste 11 miliarde de dolari.
„Google detine la momentul actual o pozitie de dominatie, foarte dificil de atacat de cineva. Achizitionarea site-ului YouTube de catre Google i-a marit acestuia audienta cu peste 2.000a”, spune Toby Crisp, analist al companiei de comunicatii comSource.
Unul dintre principalii veniti pe piata motoarelor de cautare este Dogpile, care are drept slogan „cele mai bune motoare de cautare intr-unul singur”. Acesta este un motor de meta-cautare, care se foloseste si de alte motoare. El incearca sa rezolve problema rezultatelor diferite furnizate de acestea, oferindu-le utilizatorilor raspunsurile cele mai relevante la o singura cautare.
Concurent pentru YouTube
Altii s-au specializat numai pe anumite nise. Site-ul Technorati este specializat pe cautarea de bloguri si pe bloguri si are un index de peste 72 de milioane de astfel de pagini. Reprezentantii sai estimeaza ca in viitorul apropiat vor fi incluse alte 170.000 de bloguri noi. Blinks este un site care are indexate peste 7 milioane de ore de programe de televiziune sau de fisiere video, si le poate oferi internautilor solutia dorita in materie de cautare video.
Compania, care poate fi un concurent pentru YouTube, a incheiat acorduri si parteneriate pentru drepturi de autor, cu canale de televiziune precum Fox News, MSNBC, CNN, BBC News sau CNN, putandu-le oferi astfel spre vizionare celor ce navigheaza pe Internet programele acestora.