Un studiu realizat de compania "J.D. Power & Associates" arată că Europa ar putea deveni, până în 2020, cea mai mare piaţă de desfacere pentru autoturismele electrice, cu un volum al vânzărilor dublu faţă de cel prevăzut Chinei, a doua cea mai importantă zonă pentru comerţul cu acest tip de vehicule.
Pentru fiecare maşină electrică care va fi vândută în Statele Unite ale Amercii, peste un deceniu, vor exista şapte care vor fi comercializate în Europa, estimează un studiu realizat de compania "J.D. Power & Associates" - aceeaşi care întocmeşte şi cunoscutele rapoarte pe tema satisfacţiei consumatorilor.
Europa ar putea deveni, în 2020, principala piaţă de desfacere pentru vehiculele electrice, cu un avans substanţial asupra Chinei, a doua cea mai importantă zonă pentru comerţul cu acest tip de vehicule, potrivit prognozei "J.D. Power & Associates".
Astfel, în Europa ar putea să fie comercializate 742.020 de maşini electrice, în 2020 - adică 3,1% din totalul estimativ de 23,8 milioane de autoturisme care vor ajunge pe piaţă în acel an.
Analiza evidenţiază că în China ar urma să se vândă 332.775 de unităţi, în timp ce în SUA "numai" 107.998.
La nivel mondial, cota de piaţă pe care o vor putea atinge automobilele electrice în 2020 va fi de 1,85% (1,3 milioane EV la 70,9 milioane de maşini comercializate).
Estimarea "J.D. Power & Associates" contrazice previziunile optimiste făcute de Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan: şase milioane de maşini electrice vândute şi o cotă de piaţă de zece procente, în 2010.