Eşti client Volksbank, BCR,OTP? VEZI pentru ce probleme au fost date băncile în judecată

Circa 95% din procesele intentate Volksbank România de către clienţi au avut drept cauză comisionul de risc pe care banca îl introdusese în contractele de credit, potrivit avocatului Vicențiu Coltuc, de la casa de avocatură cu acelaşi nume.

Totodată, clienţii care au dat în judecată banca au reclamat modificarea unilaterală a dobânzii de către instituţia de credit. Contractele de credit prevedeau că dobânda se poate modifica în funcţie de schimbările semnificative apărute pe piaţa monetară, dar modul în care banca interpreta aceste modificări era discreţionar.

Pe de altă parte, o altă problemă ridicată de clienţi a fost comisionul de monitorizare a poliţei de asigurare.

În cazul BCR, principala problemă ridicată de clienţi a fost prezenţa în contractele de credit a comisionului de urmărire a riscului, a mai spus avocatul.

La OTP, probleme ridicate de clienţi s-au referit la modificarea dobânzii în mod discreţionar de către bancă.

Potrivit avocatului, costurile suplimentare venite din comisionul de risc, modificarea unilaterală a dobânzii şi comisionul de monitorizare al poliţei de asigurare se ridicau la circa 4.000 de euro, în medie, pentru client, la Volksbank. Prevederile Ordonanţei 50/2010 interzic comisionul de risc, precum şi comisionulde rezervă minimă obligatorie, prezent în contractele multor bănci. După apariţia ordonanţei,băncile au exclus din contracte aceste tipuri de comisioane, prin întocmirea unor acte adiţionale.

Potrivit avocaţilor, atât clienţii care au semnat aceste acte, cât şi cei care nu le-au semnat, pot acţiona însă băncile în justiţie pentru a revendica sumele achitate în contul acestora, până când au fost excluse din contractele de credit.