Tocmai ai văzut o ofertă de nerefuzat la un produs care te interesează pe un site. Nu eziţi nicio secundă, dar în timp ce te pregăteşti să îl cumperi îţi apare un mesaj de înregistrare în Verified by Visa. Este vorba despre o înşelătorie?
Verified by Visa este platforma oficială a Visa, concepută să îţi ofere un plus de protecţie şi siguranţă atunci când cumperi online, reducând semnificativ posibilităţile de fraudă pe internet. Mai exact, acest sistem - extrem de simplu de utilizat - verifică legitimitatea ambelor părţi în tranzacţie după ce tu te înregistrezi şi îţi stabileşti singur o parolă cunoscută doar de tine.
Cererea de a te înregistra este transmisă de banca ta dacă magazinul online unde vrei să faci cumpărături s-a înrolat în sistem şi este acceptat de bancă. Acest lucru are loc în timpul procedurii "Activation during Shopping", care are rolul de a încuraja cumpărătorii online să se înroleze în Verified by Visa.
Mai exact, ţi se solicită să introduci trei date de autentificare şi adresa de e-mail. Stai liniştit că banca nu are voie să îţi folosească adresa de email pentru verificarea identităţii. După introducerea informaţiilor privind identitatea, selectezi "activează acum". Banca emitentă verifică identitatea ta, iar apoi trebuie să îţi creezi parola. Scrii de două ori parola pentru a confirma introducerea corectă, iar banca pre-completează automat mesajul personal de siguranţă. După ce ai stabilit cu success parola eşti înregistrat în Verified by Visa şi cei face cumpărături în condiţii foarte sigure.
Fii atent! Nu dezvălui niciodată parola unei alte persoane, nici măcar dacă îţi este teamă că ai putea să o uiţi întrucât pur şi simplu poţi să o resetezi. Cel mai des în astfel de cazuri vei vedea un link "Aţi uitat parola?". Accesează-l, completează din nou unele informaţii pe care le-ai introdus atunci când te-ai înregistrat, iar parola va fi resetată pe loc, iar tu vei putea continua şi finaliza imediat tranzacţia dorită.
Nu vei fi singurul care profită de această procedură pentru a adăuga un plus de siguranţă când foloseşti cardul pe internet. De regulă, aproximativ jumătate dintre posesorii de card care ajung la o pagină de activare opţională aleg să activeze la prima vedere a paginii respective. Un număr semnificativ dintre persoanele care renunţă la activare prima dată vor activa data viitoare când li se oferă această opţiune.
Pe de altă parte, nu te teme dacă vezi că la un moment dat nu mai poţi refuza înrolarea prin procedura "Activation during Shopping" atunci când cumperi online! Nu este vorba despre o pagină falsă, ci pur şi simplu banca care ţi-a emis cardul are dreptul să stabilească o limită pentru numărul de opţiuni de renunţare, care nu poate fi mai mic de trei.
- Notă: Pentru întrebări legate de plăţile cu cardul pe internet puteţi scrie la adresa
plationline@evz.ro sau vizitaţi www.visa.ro pentru mai multe informaţii.
Citiţi şi:
- Cum să profiţi de pe urma cumpărăturilor cu cardul pe internet
- Nu reuşeşti să ajungi să-ţi plăteşti întreţinerea? Unii o plătesc online
- Pune-ţi cardul la contribuţie!