Este SEXY, elegant, discret. Povestea bărbatului care citeşte gândurile celui mai puternic om de pe planetă | VIDEO

Un tânăr cu părul scurt, blugi uşor tociţi, unii ar spune că seamănă cu Justin Timberlake.

Nu este fotomodel, nici cântăreţ, nu este o vedetă-orice ar însemna acest lucru. Este mult mai mult: a scris aproape toate discursurile lui Barack Obama şi poate fi văzut în staff-ul de la Casa Albă la toate evenimentele importante, urmărind ritmul şi topica frazelor. Prin urmare, el este omul care îi scrie discursurile celui mai puternic om de pe planetă. Şi i se spune "bărbatul care îi citeşte gândurile celui mai puternic om de pe planetă", deoarece se consideră că face o echipă extraordinară cu Obama, respectiv "scriitor"-vorbitor! "Yes We Can" Cel mai tânăr consilier folosit vreodată de un preşedinte al SUA pentru conceperea discursurilor, Favreau a fost descoperit de Obama în 2004, în echipa de campanie a lui John Kerry, cel care avea să eşueze în încercarea de a-l înfrânge pe George W. Bush. Jon Favreau, sau "Favs", aşa cum îi este prescurtat numele la Casa Albă. Are aproape 30 de ani şi a format din 2005, după cum notează presa americană, o echipă de succes cu Obama, atunci când actualul preşedinte făcea parte din Senat. A lucrat la speech-urile din campania prezidenţială, fiind responsabil de structura lor sau de celebrul slogan "Yes We Can". În 2009 a devenit în mod oficial şeful echipei care îi...făureşte discursuri preşedintelui. Jon se alătură celor care, de-a lungul timpului au exercitat aceeaşi "meserie": Peggy Noonan a pregătit discursurile lui Ronald Reagan, Thomas Jefferson pentru George Washington, Ted Sorensen pentru John F. Kennedy, Michael Gerson pentru J.W. Bush.

  • Nu putea să rămână gravidă deoarece SPERMA SOŢULUI era grav afectată de un lucru pe care ÎL FACI ŞI TU ÎN FIECARE ZI

Ambiţios şi îndrăzneţ În 2004, când lucra pentru John Kerry, iar Barack Obama repeta un discurs înainte de Convenţia Democrată Naţională, tînărul a îndrăznit să îi facă o observaţie viitorului preşedinte: "Nu folosiţi o topică bună". Deja ceea ce îi spuneau nu demult prietenii, şi anume: "Tipule, ce scrii tu acum va sta atârnat pe pereţii din sufrageriile americanilor!", prindea contur. Probabil nici nu se gândea, însă, că o să aibă un salariu de 172.000 de dolari pe an (cu care apare înregistrat pe site-ul Casei Albe). Nu a durat mult, şi Jon a extins modul de a-i face popularitate preşedintelui. Şi, implicit, chiar lui! Fav este unul dintre responsabilii pentru promovarea lui Obama în social media, modalitate ce a revoluţionat campaniile politice. Are multe admiratoare, dar el spune că nu doreşte să vorbească despre acest lucru. "Dacă aş vrea să îţi fac avansuri, nu crezi că aş veni cu ceva mai extravagant?", le întreabă el pe domnişoarele uimite cu care interacţionează. Un astfel de tip, considerat de presa americană tabloidă elegant, discret şi fără timp liber a totuşi discuţii nenumărate din cauza activităţilor sale. După ce Barack Obama a câştigat alegerile în 2008, Jon a suportat consecinţele bucuriei şi jovialităţii sale. Acesta a organizat o petrecere în casa în care a crescut, pentru a sărbători succesul. La eveniment a fost prezentă şi Hillary Clinton, însă doar sub forma unui afiş pe care tânărul l-a atins cu un zâmbet de câştigător tocmai în zona sânilor. Momentul a fost surprins imediat, iar a doua zi poza era deja celebră. Printre alte fotografii, tot el era surprins valsând cu silueta lui Hillary. A fost un moment de tensiune şi lucrurile păreau uşor penibile în Casa Albă, aşadar purtătorul de cuvânt al lui Obama a transmis public scuzele "rebelului creativ". Întâmplarea venea exact după ce se crease un parteneriat politic între vechiul adversar şi actualul preşedinte. Cum lucrează cei doi Jon a dat lovitura de graţie când editorii de la People îl-au inclus într-un top al celor mai frumoşi o sută de oameni din lume. În alte materiale din presă se vorbeşte despre "Cum a făcut Obama Washington-ul fierbinte" sau multe alte sugestii despre noua echipă tânără şi plină de sex-appeal care guvernează America. În prim-plan se află Jon Favreau, preferatul media din ultima vreme. Cum lucrează cei doi? O sesiune de brainstorming pentru crearea unui discurs puternic începe mereu în acest fel: Fav şi Obama pe canapea, discutând despre un subiect pe care Obama îl va face cunoscut. Jon îl ascultă, reţine, structurează. Capacitatea sa de a scana toate cele spuse de politician îl ajută mai apoi să pună ideile într-un format destul de uşor de înţeles. Cu informaţiile proaspete, "cititorul minţii" merge singur sau alături de ceilalţi membri ai echipei într-o cafenea, unde petrece până la 16 ore pentru a da o formă potrivită cuvintelor. Aceasta va fi însă doar o prima versiune, deoarece preşedintele îşi va edita speech-ul până ajunge la o variantă convenabilă. La fel s-a întâmplat şi cu discursul din Iowa, cu cel inaugural sau cu sloganul "Yes We Can!". Toate concepute de băiatul cu pricina. O nouă abordare Obama practic nu ar fi avut nevoie de un asemenea om, deoarece abilităţile lui oratorice l-au ajutat pe parcursul întregii cariere politice, însă este de la sine înţeles rolul unui asemenea consilier, mai ales când este vorba despre complicatul "rol" de preşedinte al SUA. "Obama are încredere în Favreau. Iar Barack nu are încredere în prea mulţi oameni din jurul său", se şopteşte în cercurile de la Casa Albă. Discursul care a creat cea mai puternică emoţie, cel pentru care Jon Favreau şi echipa sa au muncit cel mai mult este discursul inaugural din ianuarie 2009. Textul iniţial a suferit patru sau cinci modificări, după discuţii îndelungate între Obama şi "cititorul minţii" sale. În timp ce mulţimea îl aclama pe cel de-al 44-lea preşedinte, Favreau urmărea începutul cuvântării alături de ceilalţi consilieri de campanie care îl ajutaseră să ajungă aici. Practic, el îşi contribuise la fiecare frază pe care Barack Obama urma să o spună. Cuvintele sale şi gândurile preşedintelui erau, de departe, cele mai importante lucruri care se întâmplau pe planetă la acea oră. Până la momentul actual, preşedintele a susţinut aproximativ 400 de cuvântări, iar majoritatea au fost gândite de Favreau. Probabil că cel mai cunoscut dintre ele este cel rămas în memoria tuturor prin "Yes, We Can!". Sloganul a fost folosit într-un videoclip al lui Will.I.Am de la Black Eyed Peas în 2008, care face parte din albumul "Change Is Now: Renewing America' s Promise". Versurile melodiei au fost bazate în mare parte pe citate din discursul lui Barack Obama de la New Hampshire. La momentul actual, videoclipul are peste 22 de milioane de vizualizări pe YouTube şi a fost primul videoclip ce a primit premiul Emmy pentru "O nouă abordare în entertainment-ul actual". Se spune despre Jon că ţine după el autobiografia preşedintelui, Dreams From My Father, şi a memorat fiecare cuvânt din discursul de la Convenţia Naţională Democrată din 2004. Şi nu doar pentru a înţelege mai bine omul cu care lucrează, ci pentru că Obama este un personaj. Pe care Favreau îl admiră. Iar atunci când nu pregătesc discursuri pe o canapea, editând formule de exprimare şi abordări seducătoare, dezbat meciurile de baschet.Dar acesta este un alt gen de discurs... <iframe width="630" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/AaUfKa9VuI8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>