Elicopterul cu aripi care va revoluţiona sectorul aviaţiei | VIDEO

Elicopterul cu aripi care va revoluţiona sectorul aviaţiei | VIDEO

Prototipul X3, realizat de compania Eurocopter, are un design aparent convenţional, cu excepţia celor două aripi laterale pe care sunt montate două elice, va fi pentru prima dată prezentat publicului la expoziția aeriană de la Paris. Aparatul combină lejeritatea decolării şi aterizării verticale cu viteza unui avion, scrie BBC.

Elicopterul cu aripi, aşa cum l-au botezat proiectanţii, este în prezent testat în sud-estul Franţei. "Este precum un elicopter. Dar imediat ce a decolat, se transformă într-un avion", explică Dominique Fournier, inginerul care coordonează testele de zbor.

X3 este unul din cele mai rapide astfel de aparate de zbor din lume, atingând o viteză de 430 de kilometri pe oră, cu puţin sub recordul de 463 stabilit de prototipul X2 realizat de rivalul american Sikorsky.

Ambele modele vor schimba "regulile jocului", susţin producătorii. "Industria aerospaţială are astăzi un nou orizont", a subliniat şeful companiei Sikorsky, Jeffrey Pino. "Va fi un mod cu totul nou de a zbura", susţine şi Lutz Bertling, directorul Eurocopter.

Ne puteți urmări și pe Google News

Scopul grupului european este de a oferi clienţilor un aparat cu o viteză cu până la 50 la sută mai mare decât a elicopterelor civile existente pe piaţă, dar cu o creştere a costurilor de întreţinere limitată la 25 de procente, a mai explicat Bertling. X3 este mai mare decât X2, ceea ce îl poate face mai atractiv din punct de vedere al utilităţii, a adaugat acesta.

El a mai dezvăluit că, în general, un program de dezvoltare a unui anumit tip de elicopter implică costuri de până la un miliard de euro anual şi poate dura şi şase ani. Bertling nu a făcut nicio referire la preţul elicopterului cu aripi.

X2 şi X3 au fost concepute pentru a fi livrate pieţelor în expansiune din Asia, America Latină şi SUA. Pe lângă utilitatea sa pe distanţe lungi, astfel de aparate de zbor pot fi folosite în metropolele aglomerate, precum Mumbai, Shanghai etc unde aterizarea şi decolarea verticală permit proprietarilor să evite un drum lung până la aeroport. De asemenea, elicopterele cu aripi pot fi utilizate şi de echipajele de pe platformele petroliere maritime, micşorând considerabil perioada de zbor.  <iframe src="http://www.youtube.com/embed/Hs8WHbw9Cf0" width="560" frameborder="0" height="349"></iframe>