Chiar dacă în România scandalul manualelor este departe de a fi stins, starea deplorabilă în care se află mii de unități de învățământ pune în pericol siguranța copiilor, iar rata abandonului școlar ne situează pe un rușinos loc trei în Uniunea Europeană, la unul dintre cele mai fițoase licee din România, elevii se întrec în etalarea unui lux debordant
Luni s-a dat startul unui nou an școlar. Iar lumea contrastelor contorsionează din plin și acest segment, ca de altfel întreaga societate românescă. Dar, parcă, în momentul în care opulența se afișează în toată splendoarea ei, mai ales la nivelul unor adolescenți, lucrurile devin și mai vizibile. Așa cum relatam în ziarul nostru de ieri, ceremonia de deschidere de la Colegiul Național I.L. Caragiale din București a oferit un adevărat spectacol. Și nu în careul în care s-au înghesuit cu mic, cu mare, elevi și părinți, ci printr-o impresionantă paradă a ținutelor, genților și pantofilor de firmă.
Barajul mașinilor scumpe
Show a fost, însă, și în fața intrării principale de pe Calea Dorobanților, unde timp de vreo două ore, automobilele de lux au rămas țintuite, pe două rânduri. Și asta, în condițiile în care traficul a fost obturat, iar autobuzele de transport în comun au fost obligate să facă tot felul de manevre ca să evite un ambuteiaj de toată frumusețea. Să te ții suduieli, nervi, claxoane și amenițări. Și, bineînțeles, nici un polițist să descongestioneze zona. Deh, este vorba despre beizadelele parveniților tranziției și nimeni nu se pune așa, de-a dreptul, cu ei! Bijuteriile parcajului ad-hoc au fost doi bolizi marca Porche, un Cayenne Turbo decapotabil, care costă aproximativ 122.000 de euro și un Diesel de peste 64.000 de euro.
Școlarii din ultima clasă a învățământului primar își întâmpină colegii mai mici
Podul de flori de la Școala 194
Cu toate că se află într-un sector mai puțin dăruit financiar al Capitalei, Școala Gimnazială nr. 194 „Marin Sorescu” din Berceni este una dintre cele mai bune unități de învățământ din zonă. Mai mult, anul acesta este unul special. S-au împlinit 50 de ani de la înființare! Iar efortul conducerii este un exemplu pentru cum ar trebui organizate ceremoniile de deschidere ale unui nou an școlar. Momente de multe ori unice în viața micuților, dar și ale părinților.
Astfel, luni, timp de aproximativ o oră, sute de copii și părinți au privit concentrați, dar și emoționați, un adevărat spectacol, desfășurat în generoasa curte interioară. Un preot a ținut o mică slujbă… Trei fetițe s-au urcat sfioase pe scenă și-au cântat cu glasuri suave. Una este la clasa 0, alta de a II-a, cea mai mare fiind într-a IV-a. A urmat un moment de gimnastică ritmică la fel de gustat de „public”. Dar, poate cel mai impresionant moment, a fost cel al trecerii pe sub podul de flori făcut de copiii din clasa a IV-a pentru cei mai mici…Iar uniformele puse la punct ale copiilor au dat încă un ton de eleganță evenimentului. Din nefericire, însă, soarele a concurat de la egal la egal cu emoțiile… „A fost foarte cald, mulți elevi își doreau cu disperare să intre în clase, la umbră”, ne mărturisea un părinte. „Bine că programul de azi (n.r. – luni) a fost foarte scurt, de la 10 la 11”, a conchis interlocutorul nostru.
Copiii propun fișa feedback tipizată de evaluare a dascălilor
Consiliul Național al Elevilor (CNE) a lansat Raportul privind implementarea Statutului elevului la nivel național, document ce își propune să realizeze o amplă analiză asupra modului în care a fost implementat codul drepturilor și îndatoririlor elevului în decursul ultimului an școlar, bazat pe răspunsurile elevilor din România. Potrivit acestuia, 54% dintre tineri s-au confruntat cu ostilitate din partea profesorului când au contestat o notă obținută la o evaluare scrisă, iar aproximativ 40% nu beneficiază de reducerea tarifului pentru transportul local în comun, în timp ce 28% își simt pusă în pericol integritatea fizică și/sau morală. De asemenea, aproximativ 29% dintre elevii respondenţi au primit absenţă ca mijloc de coerciţie. Doar în jur de 13% dintre elevii care au acordat feedback-ul semestrial cadrelor didactice consideră că acesta a fost luat în considerare. În vederea soluționării problemelor semnalate de către elevi, CNE a venit cu o serie de propuneri, printre care operaționalizarea Comisiei de Evaluare și Asigurare a Calității din școli și realizarea unei fișe de feedback tipizată pentru evaluarea cadrelor didactice.