Efectul Dieselgate: Vânzările Volkswagen au scăzut în Germania

Vânzările de autoturisme noi în Germania au crescut cu 3,3% în ianuarie, la 218.365 de unităţi, datorită ratelor scăzute ale dobânzilor şi ieftinirii combustibilului.

Totuși, livrările Volkswagen au scăzut cu 8,8%, conform datelor Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor Germania (KBA), informează Agerpres

Luna trecută, vânzările de vehicule de pasageri Volkswagen au scăzut la 47.147 unităţi, în timp ce Opel a raportat un avans de 22%, la 16.549 unităţi, iar Ford o creştere de 19,2%, la 14.945 de unităţi, arată datele KBA. 

Recent, Asociaţia Producătorilor Germani de Automobile (VDA) a anunţat că vânzările de autoturisme noi au înregistrat anul trecut cel mai semnificativ avans din 2009, la 3,206 milioane de unităţi, datorită ratelor scăzute ale dobânzilor şi ieftinirii combustibilului. 

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.