În prima lună după dispariţia timbrului de mediu, de la 1 februarie 2017, românii au cumpărat aproape 70.000 de hârburi. În următoarea perioadă, ministrul Mediului a luat decizia de a emite ecovignete, colorate în funcţie de emisiile de noxe ale autoturismelor. Dacă într-o primă fază preţul acestora va fi modic, până în anul 2019 el se va majora semnificativ
Înmatriculările de autoturisme second hand în februarie 2017 au ajuns la 68.731 unităţi, în creştere cu 200% faţă de aceeaşi perioadă din 2016, când numărul acestora a fost de 22.857 de exemplare.
Maşinile germane, pe primul loc în preferinţe
Datele oficiale arată că, în marja creşterii consemnate în luna februarie 2017, cele mai multe autoturisme rulate, înmatriculate, au fost din gama Volkswagen (19.369 unităţi, +202,45% faţă de aceiaşi lună a anul anterior), urmat de Opel (8.602 unităţi, +118,82%), Ford (6.789 unităţi, +157%), Audi (6.154 unităţi, +243,03%), BMW (5.782 unităţi, +242,54%),etc.
Topul înmatriculărilor de autoturisme noi e condus de Dacia
Pe de altă parte, conform Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehicolelor, în ceea priveşte înmatriculările de autoturisme noi, în luna februarie 2017 s-a înregistrat o majorare de 62,82%, respectiv 8.302 autoturisme, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, când au fost înmatriculate 5.099 unităţi. Cele mai multe înmatriculări de autoturisme noi au fost mărcile: Dacia - cu 2.085 unităţi (creştere de 49,57% faţă de februarie 2016), Skoda (704 unităţi, +40,80%), Volkswagen (700 de unităţi, +60,18%), Renault (579 unităţi, +127,06%) şi Ford (556 unităţi, +41,37%).
La finele anului trecut, parcul auto naţional din România a depăşit 7 milioane de autovehicule, în creştere cu 6,21% faţă de anul anterior. Din acest total, peste 1,25 de milioane erau înmatriculate în Bucureşti (circa 18% din total).