Echipele mici se tem să nu dispară de pe "sticlă"

Şefii unor cluburi nu sunt de acord cu vânzarea drepturilor TV sub forma a nouă pachete separate, de teamă că televiziunile nu vor lua toate meciurile.

Promisiunea lui Mitică Dragomir de a obţine o sumă mult mai mare din drepturile de televizare pentru următoarele trei sezoane din Liga I nu corespunde deloc realităţilor de pe piaţa de publicitate din media.

La licitaţia din primăvara anului 2008, când criza financiară era doar la stadiul de posibilă ameninţare, suma totală din publicitatea media pe an era în jur de 350-400 de milioane de euro. Atunci, Liga a vândut drepturile pentru 28 de milioane de euro plus TVA pe sezon. Acum, situaţia este radical schimbată, suma de pe toată piaţa de media cifrându-se undeva în jurul sumei de 200 de milioane de euro.

În aceste condiţii, preţul de pornire general pentru un sezon întreg dorit de "Corleone" - minimum 36,5 de milioane de euro pe an -, sau cel visat de anu miţi conducători - 50 de milioane de euro pe an - par utopice.

"Nu e o soluţie deşteaptă"

Licitaţia din 25 martie va fi mai încâlcită decât precedenta, deoarece acum se vor vinde nouă pachete separate pentru cele nouă meciuri din fiecare etapă. Preţul de pornire al primelor şapte pachete va fi 4,2 milioane de euro pe sezon (total 29,4 milioane), al optulea va costa 3,6 milioane de euro, iar al nouălea, acontat deja de TVR, 3,5 milioane de euro. "Vânzarea separată a pachetelor s-ar putea să reprezinte o mare problemă, mai ales pentru echipele mici, care nu fac rating. Nu ştiu dacă e o soluţie deşteaptă. Cine dracu’ ar da peste trei milioane pentru un pachet cu un meci Mediaş - Brăneşti?", ne-a declarat ieri un conducător de club speriat de posibilitatea ca televiziunile să evite să plătească pentru toate pachetele, inclusiv cele neatrăgătoare.

Există şi riscul ca unele meciuri să nu fie transmise. Propunerile finale ale cluburilor pentru prevederile caietului de sarcini sunt aşteptate până mâine.

PROBLEMĂ

Mitică nu mai are niciun "iepure"

Mitică Dragomir va mai avea de înfruntat o problemă la licitaţia din 25 martie, cauzată de gura lui slobodă. "Corleone" a recunoscut public că în 2008 s-a folosit de un "iepure", Sorin Ovidiu Vîntu, care voia doar teoretic să ia meciurile pentru postul "Telesport".

Într-un acces de sinceritate, Mitică a spus că Vîntu a fost doar "iepurele" care l-a ajutat să obţină un preţ mult mai bun la licitaţie. Până acum nu sunt decât două tabere interesate de preluarea meciurilor din Liga I: Digi Sport şi Dolce Sport plus UPC.

Mitică nu mai are niciun ajutor de care să se folosească pentru a creşte artificial suma oferită la licitaţie. E greu de presupus că Dragomir va mai găsi un post care să joace acest rol şi ca tactica "iepurelui" să mai fie înghiţită de ceilalţi.