Dusterul şi "Rabla", motoarele care au tras, anul trecut, vânzările Dacia

Aproape jumătate dintre maşinile comercializate anul trecut de Dacia au fost reprezentate de gama Duster. În România, o cotă similară a venit "pe mâna" programului de reînnoire a parcului auto, "Rabla".

Dacia a vândut, anul trecut, cu 5.046 de maşini mai puţin decât în 2010. La nivel global, producătorul de la Piteşti a comercializat, în 2011, 343.233 de vehicule. Cele 12 luni precedente aduseseră un record de 348.279 de unităţi. Atât în Europa, cât şi în România, Dacia a înregistrat, anul trecut, scăderi ale vânzărilor. Acasă, deficitul a fost de 16% (30.846 de unităţi, faţă de 36.730, pe intervalul anterior), în timp ce la nivel continenental, regresul a fost mai mic (240.470 de vehicule livrate, de la 246.920 în 2010).

Aproape jumătate din totalul maşinilor comercializate anul trecut de producătorul autohton (161.000 de unităţi, 47%) a fost reprezentat de gama Duster. De altfel, primul SUV românesc şi cel mai scump model din portofoliul Dacia şi-a dovedit priza la public imediat după lansarea din 2010, cu vânzări la export care, la finele lunii trecute, totalizau 230.000 de unităţi.

România, o miză tot mai mică

În România, o cotă similară a venit "pe mâna" programului de reînnoire a parcului auto. 15.019 vehicule Dacia au fost achiziţionate prin intermediul "Rablei". Livrările de flote au susţinut, la rândul lor, rezultatul obţinut de Dacia în România – cu aproape 40% din totalul înmatriculărilor. Loganul, berlina low-cost primordială, şi-a făcut şi anul trecut datoria, contabilizând peste jumătate din totalul vânzărilor mărcii pe piaţa locală (15.830 de unităţi).

Franţa, principala piaţă de export, în regres

Franţa a rămas prima piaţă de export pentru Dacia. Producătorul de la Piteşti a vândut, anul trecut, în Hexagon 94.278 de unităţi (faţă de 110.075 – în 2010), ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 3,5 %. Dacia s-a clasat pe locul al cincilea pe segmentul achiziţiilor realizate de persoane fizice.

Potrivit aceluiaşi criteriu, SUV-ul Duster figurează pe locul al şaselea în ierarhia modelelor preferate de clienţii francezi, cu 53.148 de înmatriculări.

Mai multe maşini pentru Germania

Germania a ocupat a doua poziţie în topul exporturilor Dacia pe 2011, cu 43.452 de vehicule trimise pe cea mai mare piaţă europeană, în creştere de la 40.327 – cu un an înainte. Vânzările Dacia au mers mai bine şi în Italia, unde au fost comercializate 26.838 de unităţi – de la 21.941, în 12 luni anterioare.

Spaniolii, pe de altă parte, au fost mai puţin atraşi de oferta Dacia în 2011, achiziţionând 15.641 de maşini, după ce, în intervalul similar precedent cumpăraseră 21.753.

Dacia va intra pe piaţa britanică în acest an

2012 va aduce multe noutăţi pentru Dacia. Pe mai multe planuri. Producătorul de la Piteşti îşi va îmbogăţi gama cu un prim monovolum – modelul Lodgy, fabricat în Maroc, care va fi pus în vânzare pe piaţa autohtonă în luna iunie.

La toamnă, Dacia va lansa a doua generaţie a berlinei ieftine Logan.

Tot în acest an va fi prezentat un nou vehicul comercial şi va fi penetrată o piaţă europeană majoră: cea din Marea Britanie. 343.233 de autovehicule Dacia au fost comercializate, anul trecut, la nivel global

Citiţi şi:

  • Secretele celui mai nou model Dacia, monovolumul Lodgy
  • Dacia vinde tot mai puține mașini în Franța