După VW, scandalul emisiilor falsificate se extinde la Mitsubishi

Producătorul nipon de autovehicule Mitsubishi a recunoscut miercuri că a falsificat datele privind eficiența energetică la minivehiculele sale, ceea ce afectează 625.000 de autoturisme de acest tip vândute în Japonia, relatează agenția EFE.

Mitsubishi a manipulat testele de consum de combustibil astfel încât rezultatele să reflecte o eficiență energetică mai bună decât în realitate, a explicat președintele companiei, Tetsuro Aikawa, într-o conferință de presă, potrivit Agerpres. 

Falsificarea probelor s-a realizat prin modificarea presiunii aerului din anvelope, ceea ce s-a reflectat în datele privind consumul de combustibil furnizate de companie autorităților nipone pentru patru modele de minivehicule (cu motoare mai mici de 660 centimetri cubi) comercializate în Japonia. 

Manipularea a vizat 157.000 autoturisme modelele ek Wagon și ek Space produse de Mitsubishi după 2013 și alte 468.000 de unități Dayz și Dayz Roox, ambele produse împreună și comercializate de Nissan Motor. 

„Scuze sincere" consumatorilor afectaţi

Mitsubishi a descoperit că datele erau false în urma derulării unei anchete interne, ale cărei rezultate au fost transmise autorităților nipone, a anunțat președintele companiei într-o conferință de presă ce a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Turismului. 

„Continuăm să cercetăm ce s-a întâmplat și cine sunt vinovații”, a spus Aikawa, care a anunțat, de asemenea, că va fi înființată și o comisie independentă de investigații. 

Șeful Mitsubishi a adăugat că s-a luat decizia opririi producției și comercializării tuturor modelelor menționate și a cerut „scuze sincere” consumatorilor afectați, cărora compania le va oferi compensații. 

De asemenea, el a subliniat că, „ținând cont de gravitatea cazului”, compania va verifica datele privind consumul energetic și de la alte modele exportate, în cazul cărora testele variază în funcție de legislația națională. 

Acțiunile producătorului nipon de autovehicule Mitsubishi Motors au scăzut cu peste 15% la Bursa din Tokyo, după acest anunţ, aceasta fiind cea mai mare scădere începând din iulie 2004. 

Modelele de vehicule mini sunt foarte populare pe piața japoneză datorită costurilor reduse de întreținere, consumului mai eficient de combustibil și dimensiunilor reduse.

Şi grupul nemţesc Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.