După dezvăluirile EVZ, şeful de la Compania de drumuri, Mihail Başulescu, a fost schimbat din funcţie

Premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, au decis să îl schimbe din funcţie pe directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri, Mihail Başulescu, după ce EVZ a relatat încrengătura de interese de la Compania în fruntea căruia a fost numit.

Potrivit unor surse guvernamentale, Mihail Başulescu a fost chemat, ieri, de ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, care l-a întrebat despre contractele pe care le-a parafat de când a fost numit şef peste drumuri. Reprezentanţii ministerului Transporturilor au confirmat că a fost semnat un ordin de ministru prin care Mihail Başulescu a fost eliberat din funcţie. Pe de altă parte, Başulescu a precizat că nu ştie nimic. "Nu ştiu, nu am fost informat, Probabil că se va numi o conducere mai bună, mai puţin atacabilă", a declarat Başulescu, pentru EVZ. Cele mai controversate contracte încheiate sau care urmau să fie semnate de acesta sunt cele în care era parte firma omului de afaceri Nelu Iordache- Romstrade. Motivul: Başulescu a fost angajatul acestuia, ocupând funcţia de director.  EVZ a relatat, în exclusivitate, despre legăturile dintre Başulescu şi firma Romstrade. Contactat de EVZ, Mihail Başulescu a precizat că nu ştie nimic şi că e "perplex". În locul acestuia a fost numit Mircea Pop, director adjunct pe proiecte derulate cu fonduri europene. Pop a precizat, pentru EVZ, că a aflat astăzi la amiază că este noul şef al drumurilor. "Am fost anunţat că sunt noul director al Companiei, nu ştiam nimic". Întrebat dacă va cere un control la CNADNR, pentru a vedea ce acte s-au semnat în acstă perioadă scurtă în care instituţia a fost condusă de Başulescu, acesta a explicat că: "Se fac tot timpul controale, Curtea de Conturi..". Ce salarii a încasat Başulescu de la omul de afaceri Nelu Iordache EVZ a relatat, în exclusivitate, pe data de 29 iunie, faptul că Başulescu, în calitatea de director, a încasat, potrivit declaraţiei de avere a soţiei acestuia, depusă pe 7 iunie, nu mai puţin de 57.432 de lei de la firma Romstrade. În plus, acesta a mai încasat 7.401 de lei şi de la firma Jaypart SRL, tot în calitate de director. Concidenţă, societatea îşi are sediul, potrivit Ministerului de Finanţe, în Bucureşti, pe strada Buzeşti nr. 71. Adică, exact acolo unde are un sediu şi firma omului de afaceri Nelui Iordache- Romstrade. Jaypart SRL este deţinută de o firmă înregistrată în Londra, Jaypart Ltd, şi este administrată de Dragoş Niia, omul de încredere al lui Nelu Iordache, ambii fiind asociaţi în firma Blue Smart Travel. Başulescu a mai încasat 92.924 de lei de la firma SC Gelmar Construct SRL, tot în calitate de director. Tot el este cel care, în 2004, a semnat contractul cu Bechtel, considerat şi acum cel mai pagubos contract pentru realizarea de autostrazi în Romania. Cine este noul şef al drumurilor Soţii Pop au strâns o avere colosală ca angajaţi ai statului sau lucrând cu statul. Ca în cântec, "Mercedesu-i prea banal", iar "vilele şi-alte nimicuri" se întind la munte şi la Mediterană. O casă în Italia, pe malul Mediteranei, este una dintre ultimele achiziţii ale uneia dintre cele mai bogate bugetare anonime din România. Mariana Pop este şefa Laboratorului de calitate al DRDP Cluj, din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), iar soţul ei, Mircea Pop, a fost tot bugetar până în 2008. Casa din Massarosa (Toscana), a fost cumpărată în 2008 şi are 165 mp. Mircea Pop a fost, pe rând, consilier al lui Adrian Năstase pe vremea guvernării PSD (2000-2004), apoi director adjunct în CNADNR şi ulterior a devenit acţionar la o firmă de proiectări de drumuri. Averea soţilor Pop este impresionantă, fiind nevoie de multe calcule pentru a ajunge la un rezultat corect, care să nu dea cu virgulă. În perioada în care a fost şef peste drumurile clujene, Curtea de Conturi a lansat acuzaţii de deturnare de fonduri, dar nu a fost făcută nicio plângere. În 2003, el a fost numit consilier pe probleme tehnice de infrastructură, iar în 2004, ocupa funcţia de director adjunct în cadrul CNADNR. În 2006, an care coincide cu începerea lucrărilor la centura de ocolire Vâlcele Apahida, a demisionat. Firma la care a fost acţionar până de curând, era implicată în construirea centurii. Başulescu urma să semneze mai multe acte adiţionale în cazul lucrărilor executate de Romstrade Citiţi şi:

  • TÂLHARI LA DRUMUL MARE
  • PRINŢUL BUGETARILOR. Averea fabuloasă a soţilor Pop, abonaţi la lucrări cu statul. Mercedes, Jaguar şi vilă pe Mediterană