La aproape o săptămână și jumătate de la oprirea lucrului în punctul cu cele mai mari alunecări de teren de pe șantierul Săliște – Cunța, din dimineața zilei de vineri au fost aduse din nou câteva utilaje la lucru. Ziarul Eveninimentul Zilei a dezvăluit, acum o săptămână, că lucrările s-au blocat din cauza neînțelegerilor dintre constructorii italieni și șefii de la CANADNR.
Utilajele au început să pregătească terenul din imensul debleu ce precede viaductul de la Aciliu în vederea așternerii asfaltului. Cert este că, în cel mai sensibil punct al singurei autostrăzi care mai putea fi deschisă în 2014 nu s-a mai lucrat de aproximativ o săptămână. De atunci și până în prezent, Compania Națională pentru Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) susține că totul e roz. Numai că, surse din cadrul șantierului au dezvăluit, pentru EVZ, unde s-a încurcat totul: la banii care vin de la UE și la documente. Șeful CNADNR susține că urmează să se facă plățile restante și că situația va fi deblocată.
Surse din cadrul șantierului au explicat pentru „Evenimentul zilei” că, de fapt, lucrările de la Aciliu au fost oprite intenționat de către italienii de la Impregilo SpA. „Este vorba de două – trei facturi emise pentru lucrări efectuate atunci când consultanța era asigurată de Consitrans, firmă al cărei contract a fost reziliat din martie 2014. Ei bine, contractul le-a fost reziliat și cei de la Consitrans nu au mai semnat situațiile de lucrări, pe care cei de la Impregilo le-au facturat. Actualii consultanți, cei de la Regionala de Drumuri Brașov, nu pot semna respectivele situații de lucrări pentru că nu aveau ei contract atunci și așa s-a ajuns la un blocaj”, sunt explicațiile oferite de pe șantier.