Cel mai mare retailer european de pe piața de bricolaj, Kingfisher, a oferit 275 de milioane de euro pentru preluarea lanțului francez de profil Mr Bricolaj, prezent și pe piața românească, informează Reuters.
Britanicii de la Kingfisher au precizat că au început negocieri exclusive cu acționarii majoritari ai Mr Bricolage, pentru a le prelua participațiile. Propunerea vizează achiționarea unui pachet de 41,9% din acțiuni, deținut de o asociație, și un pachet de 26,2%, controlat de familia Tabur. Dacă se va ajunge la un acord, Kingfisher va deține 68,1% din capitalul social al retailerului de bricolaj.
Ulterior, britanicii vor face și o ofertă de preluare a participațiilor deținute de acționari minoritari, tot la un preț de 15 euro/acțiune. Procesul de preluare ar trebui să se finalizeze până la închierea anului fiscal 2015.
Conform ofertei, deținătorii de franșize Mr Bricolaje vor continua să opereze sub această siglă.
Britanicii de la Kingfisher au preluat lanțul de magazine Bricostrore. La jumătatea lunii martie 2014, noii proprietari ai lanţului de magazine Bricostore au prezentat strategia referitoare la rebrandingul acestora. În următorii doi ani, britanicii de la Kingfisher vor să finalizeze procesul de rebranding al magazinelor Bricostore, care se vor numi Brico Dépôt. Primele magazine care funcționează sub noul brand au fost deja inaugurate.
Reorganizare de la zero
În aceste magazine nu se vor mai face promoţii, în care să se vândă produse la preţ redus. În locul acestora, britanicii mizează pe produsele de tip arivaj, adică produse în general scumpe, dar pe care le vor vinde, în cantităţi mici, sub preţul pieţei. Totodată, gama de bază din aceste magazine va cuprinde 12.000 de produse, disponibile în cantităţi mari. În plus, noile unităţi vor fi reorganizate, urmând să fie mai degrabă depozite, decât magazine, iar clientul să se descurce singur mai uşor, astfel încât şi schema de personal va fi redusă. În aceste condiţii, va fi nevoie, în medie, de 62 de angajaţi per unitate.
În următorii ani, Kingfisher dorește să dețină o rețea de 50 de magazine în România, fie prin deschiderea de noi unități sau preluarea unora de la concurenți.
Piaţa internă de bricolaj este dominată de zece mari jucători, în top cinci, după numărul de unităţi deschise la finele lui 2013, aflându-se Dedeman (36), Praktiker (27), Arabesque (19), Bricostore şi bauMax, fiecare cu câte 15 magazine, şi Ambient (14).