Duelul celor mai mari reţele de socializare online din lume

"Nu ai cont pe Facebook sau pe Twitter, nu exişti!". Cele două "combinate de relaţii sociale virtuale", au 606 milioane de utilizatori.

La fel ca un preşedinte de stat, Mark Zuckerberg, deţinătorul Facebook, cea mai mare reţea de socializare online, era anunţat în presa de peste Ocean că va face o vizită în China. Acolo, site-ul său nu e la fel de cunoscut şi vrea să-l promoveze.

Reţele de socializare pe internet au devenit extrem de cunoscute în ultimii doi ani, iar conexiunile lor se întind în toată lumea. "Nu ai cont pe Facebook sau pe Twitter, nu exişti!" Cele două "combinate de relaţii sociale virtuale", Facebook şi Twitter, îşi împart primele două locuri.

Twitter a intrat pe internet în urmă cu aproape 4 ani. În doi ani de la lansare a reuşit să strângă în jur de 5 milioane de utilizatori, iar acum, potrivit statisticilor, a trecut de 100 de milioane de oameni. I se spune şi "SMS - ul internetului" pentru că platforma sa este gândită pentru a transmite şi a recepţiona de la ceilalţi, mesaje scurte de până la 140 de caractere.

Un site de 33 de miliarde de dolari Facebook a fost iniţial o reţea de socializare a studenţilor de la Harvard, iar cu timpul s-a deschis şi pentru cei de la alte universităţi. Lui Mark Zuckerberg i s-a aprins apoi beculeţul, iar în 2006, după ce şi-a dat seama de potenţialul acesteia, a transformat Facebook într-o reţea deschisă tuturor.

Creşterea uriaşă a interesului pentru această platformă online s-a manifestat începând cu 2008, de la 15 milioane de utilizatori s-a ajuns la 250 de milioane de oameni care aveau profil pe site-ul lui Zuckerberg.

În prezent, Facebook are în jur de 2.000 de angajaţi şi sedii în 12 ţări. În luna septembrie a acestui an, Financial Times scria că site-ul valorează 33 de miliarde de dolari. Digital Surgeons, o firmă specializată în studierea domeniului online, a făcut un studiu cu privire la cele două reţele de socializare şi a arătat, printre altele, nivelul educaţiei utilizatorilor, interesul faţă de publiciate sau cât de activi sunt.