Drumuri româneşti cu fier-beton italienesc

Preşedintele Băsescu a găsit soluţia salvatoare pentru siderugia românească.

El le-a recomandat  constructorilor italieni care au câştigat licitaţia pentru primul tronson al autostrăzii Bucureşti-Braşov să achiziţioneze fier-beton produs în România, pentru că siderurgia se închide din lipsă de comenzi.

Şeful statului s-a interesat, pe şantierul de la podul peste balta Creţuleasa, situat pe primul tronson al autostrăzii Bucureşti-Braşov, dacă fierul beton folosit este produs la Câmpia Turzii sau adus din străinătate, potrivit Mediafax.

Răspunsul reprezentantului companiei italiene Pizzarotti, conform căruia fier betonul folosit este adus din Italia nu pentru că ar fi mai ieftin, ci că "este vorba de proiect", nu l-a mulţumit pe Traian Băsescu.

Termene incerte

"Totuşi, lucrarea asta e din bani de la buget şi pe criza asta poate vă orientaţi şi spre piaţa românească. Este o sugestie; noi închidem siderurgia din lipsă de comenzi", le-a spus Băsescu constructorilor italieni.

Totodată, Traian Băsescu a mai fost informat că termenul de finalizare a primilor 7 km de autrostadă este incert, procesul de expropriere a terenurilor fiind blocat deoarece proprietarii de terenuri cer preţuri echivalente celor anterioare criza economică.

"Trebuie creată baza legală, pentru că aşa nu vom avea niciodată autostrăzi. Interesul public trebuie să domine interesul de grup. Sunt două lucruri ce opresc lucrările noastre: bani şi terenuri. Bani mai avem.  Mi-e greu să înţeleg - toată lumea se plânge că au scăzut preţurile terenurilor numai cele pe unde trece autostrada nu", a mai spus şeful statului.

Consorţiul Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. Tirrena Scavi S.p.A. a câştigat licitaţia pentru construcţia tronsonului de drum Bucureşti-Moara Vlăsiei.