Drogheria Vara nu este o farmacie, dar este un succes. Dar este așa pentru că face cel mai uman marketing din câte există: recomandări pentru diferite afecțiuni. O găsiți peste tot în social media. Și face ce ar trebui să facă și un farmacist de cartier: să recomande. Să recomande profesionist, în cunoștință de cauză, lămurind oamenii despre efecte, despre simptome. În fapt, Silvia Ilie Stoica este un antreprenor cu blazon. Blazon de familie. De viitoare farmacie.
”Totul a pornit acum 2 ani, când am rămas însărcinată în plina epidemie de COVID. Pentru că intrasem În concediu de risc, din a 3-a lună de sarcină, aveam la dispoziție foarte mult timp liber… Dintotdeauna mi-am dorit să dețin o farmacie proprie sau o drogherie. Am crescut într-o familie de antreprenori - eram obișnuită să mi văd zilnic părinții cum lucrează intens la afacerea lor cu magazine alimentare - ulterior, a urmat și fratele meu care a avut un real succes”, ne-a declarat Silvia. Ar fi vrut o farmacie...
Pași mici
La început a preparat cosmetice pentru corp, pe care ulterior le-a certificat și testat dermatologic. Ca să le vândă a trebuit să deschidă un magazin online pentru a le vinde. Așa a prins viață site-ul www.drogheriavara.ro
”Că să pot face cunoscute produsele, trebuia să le prezint. Și am ales varianta de prezentare prin videoclipuri, pentru a le putea arata textura, modul de utilizare etc”, spune Silvia.
Din păcate, nu a avut prea mare succes legat de acele cosmetice. Atunci s-a gândit să încerce să găsească și suplimente. ”Am stat 2 săptămâni, cu căutări zilnice pe google, până să găsesc un singur furnizor de suplimente pe placul meu. Că și ambalaj, mod de formulare, substanțe active, concentrații. Datorită experienței de 5 ani din cadrul Universității ‘’Grigore T. Popa”, Iași, urmați de alți șase că farmacist în diferite lanțuri, am început să le vorbesc oamenilor, din prisma mea, cum trebuie să alegem un supliment eficient.”, mai declară antreprenoarea noastră.
Silvia se ocupă strict de găsirea furnizorilor, a suplimentelor eficiente, de prezentarea lor, iar soțul ei se ocupă de partea de organizare, după o experiență de minim 12 ani într-o companie mulți-națională.
De ce online
”În mediul online, te poți adresa prin videoclipuri oamenilor din toată țara, pe când fizic, vinzi doar în orașul tău”, mai spune Silvia.
Silvia a început cu o investiție minima, de 1000 , 1500 euro pentru achiziții. În decurs de 2 ani, s-a investit în spatiu de depozitare, birouri, aparatură de filmat, per total undeva la 50 000 euro.
Un bon mediu la Drogheria Vara se înscrie la 190 de lei și vin cam 200 de comenzi săptămânal. Silvia spune că se vând foarte bine protocoalele pentru alergiile la ambrozie, indigestii, insomnii, probleme ale pielii, varice, hemoroizi. ”Desigur, dacă este toamna/iarna, clar vom avea mai multe vânzări pe protocoalele de imunitate copii/adulți, pentru tratarea răcelilor, pentru dureri articulare, da și anxietăți/depresii”, garantează antreprenoarea.
De ce drogherie și nu farmacie? E simplu, pentru a putea deschide o farmacie, ai nevoie de achiziția unei licențe de farmacie care ajunge la un cost de minim 100 000 euro, urmat de investiții în spatiu, medicamente etc… În cazul unui magazin naturist sau drogherie, nu ai nevoie de o astfel de licență ... există doar costul spațiului, și suplimentelor alimentare.
Cum se face o documentare ca la carte
”Citesc foarte multe cărți, cartea de FARMACOLOGIE pentru examenul de rezidențiat e de căpătâi. Acolo găsești practic toate substanțele active existente pe piață. Apoi citesc articole de peste hotare, scrise de medici… Ulterior încep prin a le prezenta prin videoclipuri, cu un vocabular cât mai ușor de înțeles. Cred că așa am câștigat și încrederea oamenilor”, ne mai spune Silvia. Și are dreptate, site-uri de suplimente exista la fiecare pas, însă atunci când navighezi pe el nu știi exact ce să alegi.
Așa a ajuns Silvia să întocmească 15 protocoale, pe diferite afecțiuni: insomnie, dureri articulare, alergii, dermatita seboreica, sinuzita, osteoporoza, deparazitări etc.