Ultra-confortabilul SUV premium japonez epatează cu un bagaj obscen de dotări şi cu o grijă aproape înduioşătoare pentru mediu.
Obsesia japonezilor pentru modele hibride a născut cel mai blajin "monstru" pe patru roţi.
SUV-ul premium Lexus RX 450h face paradă cu un nivel luxuriant de dotări puse la dispoziţia şoferului şi, mai ales, prin amprenta poluantă uluitor de mică pentru o maşină atât de bine crescută. Consum de vis Avem, aşadar, 2,2 tone, un motor pe benzină de 3.5 litri (plus alte două unităţi electrice), 299 de cai-putere şi emisii medii de 145 de grame dioxid de carbon pe kilometru.
O comparaţie ar prinde bine.
Să luam un model ceva mai cunoscut. Dacia Sandero. Cea mai plăpândă versiune are o tonă şi vine cu un motor pe benzină de 1.2 litri capabil să ofere 75 de cai-putere.
Vă aşteptaţi, desigur, ca hatchbackul românesc să stea mai bine la capitolul ecologic. Aşa şi este, dar diferenţa cu care "se impune" - 10 g/km - nu face decât să cimenteze convingerea că inginerii Lexus şi-au vândut, probabil, sufletele în schimbul ace lui rezultat incredibil pe partea de emisii.
În testul efectuat zilele trecute, Lexus RX 450h a completat tabloul "verde" cu un consum salutar, care a coborât până la 7,7 l/100 km.
Toată această frenezie eco este susţinută, fără doar şi poate, de cele două motoare electrice, unul pe axa spate, altul pe puntea faţă, care se grăbesc să îşi asume sarcina deplasării maşinii de fiecare dată când pedala de acceleraţie este călcată finuţ, la viteze legale pentru deplasarea prin oraş.
De altfel, confortul la rulare ce poate spera, într-o bună zi, să atingă perfecţiunea, vine ca o invitaţie la un stil de condus care îi va cam scoate din sărite pe mulţi dintre grăbiţii către nicăieri prezenţi în număr alarmant de mare pe şoselele din România.
Atenţie la detalii
Şi cu finisaje inspirate din industria de orologerie.
Pe partea de siguranţă, avem zece airbaguri şi tot atâtea sisteme electronice care îl asistă pe cel aflat la volan.
Confortul pasagerilor este consolidat cu ajutorul unor echipamente dintre cele mai variate. Sistemul de navigaţie cu hard-disc, display LCD (8 inchi) şi control remote-touch (un fel de mouse plasat pe tunelul median).
Camerele de luat vederi pentru mersul înapoi şi asistenţă la parcare. Capacul portbagajului cu acţionare electrică. Sistemul Mark Levinson Premium 7:1 Surround (15 difuzoare, CD/DVD - audio/ video). Head-up display-ul care proiectează pe parbriz, în raza vizuală, viteza de deplasare şi indicaţiile sistemului de navigaţie. Scaunele faţă cu reglaje electrice pe zece direcţii şi funcţie de memorare, încălzite şi ventilate.
Tabloul opulenţei este întregit prin prezenţa tapiseriei din piele fină şi a volanului cu inserţii din lemn - acesta din urmă, un detaliu preţios nu doar perfect inutil, ci şi din cale-afară de deranjant.
TEST EVZ
Lexus RX 450h President
Alternative (preţuri cu TVA):
- BWM ActiveHybrid X6 (485 CP, 231 g/km) - 108.314 euro
- Volkswagen Touareg Hybrid (333 CP, 193 g/km) - 68.950 de euro
- Porsche Cayenne S Hybrid (379 CP, 193 g/km) - 89.896 de euro
- Honda Insight (88 CP, 105 g/km) - 22.295 de euro
- Toyota Prius (136 CP, 89 g/km) - 27.527 de euro
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/CJuJV3RI0EU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>