Viceprim-ministrul Liviu Dragnea, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice susține că neavând o procedură standard, neavând niște criterii standard, fiecare și-a dat cu părerea, iar licitațiile și deconrările se fac greoi.
Vicepremierul Dragnea a declarat că a devenit o problemă națională faptul că se întârzie mult cu finalizarea lucrărilor aflate în execuție: ”Pentru ieșeni, este un proiect extrem de important să aibă acest pasaj. Lucrările sunt efectuate în proporție de peste 90 %, de la minister fondurile sunt disponibile, Primăria Iași a facut tot ceea ce avea de făcut. S-a înlocuit sistemul de plată de la rambursare la decontare. Cum vin documentele la noi, le decontăm în trei zile. Mai este puțin. Totuşi, 14 luni de zile de întârziere în execuție este un termen foarte mare. Am acceptat ca termenul să fie până la finalul lunii iulie. Este nevoie de un mic efort”, a declarat acesta în timp ce se afla în municipiul Iași, pentru a verifica stadiul lucrărilor la pasajul Mihai Eminescu din centrul orasului, obiectiv de investiții finanțat de MDRAP, din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional.
Termenul de finalizare a lucrărilor a fost luna noiembrie 2013, dar acesta a fost modificat de mai multe ori din cauza contestațiilor, a siturilor arheologice descoperite în timpul săpăturilor, conflictele de muncă declanșate între muncitori și reprezentanții primei firme constructoare.
”Neavând o procedură standard, neavând niște criterii standard, fiecare și-a dat cu părerea. Noi vrem să facem o standardizare a documentației de licitație, o simplificare a procedurilor de achiziție. Trebuie să discutăm în mod serios dacă, la lucrări complexe, singurul criteriu care contează este prețul – ceea ce nu este în regulă, deoarece toată lumea este speriată acum și se uită la preț pentru a nu fi acuzată de Curtea de Conturi sau de alte instituții pentru că a adoptat o decizie greșită.”, a mai afirmat Liviu Dragnea.
Parte a proiectului Axei de Transport Est-Vest, derulat de Primăria Iași, pasajul subteran Mihai Eminescu, în valoare de aproape 100 de milioane de lei, are o lungime de 286,4 metri, o lățime de 10 metri și o înălțime de 5 metri și va avea două benzi de circulație, cu o lățime de 3,5 metri fiecare și două trotuare destinate intervențiilor, cu o lățime de 1,5 metri, dar și rampe de acces dinspre strada Păcurari si Bulevardul Independentei.