Procentul de 8% din populaţia României care utilizează sistemul de cumpărături online este extreme de mic, în timp ce ţinta europeană în domeniu doreşte o creştere de până la 47%, scrie Agerpres.
„Este nevoie să realizăm mai multe planuri de acţiune, pentru a creşte volumul comerţului electronic din România, de la nivelul actual de 8%, până la ţinta europeană de 47%. Comerţul electronic (e-commerce) este deosebit de important pentru dezvoltarea unei ţări, deoarece se facilitează achiziţionarea unor produse mai ieftine, mai diversificate, costurile cu transportul tradiţional scăzând semnificativ, prin utilizarea dronelor. În ceea ce priveşte piaţa unică digitală, aceasta este promovată prin sporirea securităţii online, prin finanţarea dezvoltării de platforme online pentru tranzacţionarea bunurilor şi a serviciilor, atât la nivel naţional, cât şi transfrontalier”, a declarat, joi, secretarul de stat în Ministerul pentru Societatea Informaţională Diana Voicu.
Potrivit acesteia, Strategia Naţională Agenda Digitală pentru România este influenţată în mod direct de cea europeană, accentual fiind pus pe interoperabilitate şi pe asigurarea unui cadru legislative necesar.
„În prezent, numai 5% din populaţia României foloseşte serviciile de e-government, ţinta noastră fiind aceea de a ne apropia de pragul de 35%. De la procedurile de înfiinţare a unei afaceri, până la obţinerea unui certificat de naştere sau de căsătorie, toate aceste operaţiuni trebuie să se realizeze mult mai simplu, în mediul online. Pentru a asigura confidenţialitatea datelor, este nevoie să implementăm un sistem de securitate cibernetică. Conform unui studiu realizat de Eurostat, 35% din utilizatorii de internet chestionaţi la nivel european au admis că au un nivel ridicat de îngrijorare în ceea ce priveşte abuzul de informatii personale trimise pe internet şi/sau violarea intimităţii”, a mai spus Diana Voicu.