Doar 5% dintre români mai vor să-şi ia maşină

Doar 5% din populaţia României intenţiona, anul trecut, să cumpere un automobil în următoarele şase luni, arată un studiu realizat de GfK. Principalul criteriu după care românii îşi aleg maşina este consumul de combustibil, care este important pentru 63% din potenţialii cumpărători, potrivit studiului.

În 2009, 6% dintre români intenţionau să-şi ia maşină în următoarele şase luni, iar în 2008 9% declarau acest lucru, conform rezultatelor GfK MotoBus, un instrument de cercetare continuă care monitorizează piaţa auto din România. Anul trecut, procente mai mari pentru intenţia de achiziţionare se înregistrau în Oltenia (12%) şi în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 ani (13%).

În ceea ce priveşte criteriile de alegere a unui autoturism, după consumul de combustibil urmează marca (44%), preţul (44%), caracteristicile şi performanţa motorului (40%) şi confortul (36%).

Din a doua jumătate a anului 2009, se remarcă o creştere a importanţei consumului de combustibil, devansând preţul. 60% dintre preferinţele românilor se îndreaptă în 2010 mai degrabă spre maşini second hand.

Aproape patru din zece români are maşină Peste trei sferturi dintre cei care au declarat în 2010 că intenţionează să cumpere un autovehicul aveau în plan să facă plata cash, din resurse proprii.

În perioada 2008-2009, numărul românilor care preferau să plătească cash pentru automobilul cumpărat era mai mic, o explicaţie fiind legată de creşterea nesiguranţei în rândul consumatorilor, scăderea veniturilor stabile şi a disponibilităţii de a contracta un credit, precum şi accesul mai dificil la credite în 2010.

Doar 38% dintre români deţin o maşină proprietate personală, dintre care 19% au asigurare CASCO.

Chiar dacă top cinci criterii în alegerea asiguratorului pentru CASCO şi RCA este similar, doar 45% dintre posesorii CASCO au menţionat preţul drept criteriu luat în calcul la alegerea asiguratorului, în timp ce pentru RCA acest criteriu a fost menţionat de 74% dintre cei care au încheiat o astfel de poliţă de asigurare.

În Bucureşti sunt semnificativ mai puţini şoferi care nu au acum sau nu au avut niciodată asigurare CASCO comparativ cu totalul eşantionului (39%, faţă de 70%).