Direcția Națională Anticorupție a trimis, recent, o solicitare Regiei de Transport București prin care a cerut documente legate de acest contract. Potrivit unor surse municipale, procurorii verifică modalitatea prin care a fost încheiat contractul privind construirea tramvaiului Imperio, proiect realizat de către RATB în parteneriat cu Astra Vagoane și Siemens.
„S-a primit o hârtie de la DNA prin care s-au solicitat documente”, au declarat, pentru EVZ, surse din cadrul Regiei.
Oprescu a dispus anchetă acum un an
Primarul-general Sorin Oprescu a dispus, pe data de 2 martie 2011, o anchetă privind încheierea contractului, după ce directorul de la acea vreme al RATB-ului, Adrian Criț, a anunțat că a încheiat înțelegerea fără a avea acordul Consiliului General al Capitalei sau al edilului-șef. „Având în vedere contractul încheiat de directorul general Adrian Criţ, cu Astra Vagoane Arad şi Siemens, primarul general a dispus formarea unei comisii de analiză şi anchetă.
Precizăm că, încă din data de 21 februarie 2011, primarul Sorin Oprescu i-a pus in vedere directorului că pentru a încheia un astfel de contract este necesară aprobarera Consiliului General”, se precizează într-un comunicat al Primăriei Capitalei emis în luna martie 2011.
Fostul director a explicat, pentru EVZ, că este bine că se verifică acest contract. „Totul s-a făcut conform legii”, a spus Criț.
Rezultatele anchetei nu au fost făcute publice nici până în prezent. RATB a încheiat acest contract pe 21 februarie 2011, urmând ca firma să vină cu banii necesari investiţiilor, iar Regia cu mâna de lucru şi cu spaţiul destinat producţiei.
Blidar: Vom investi 6-8 milioane de euro
Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători din Arad, a precizat că a cerut acordul Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice atunci când s-a încheiat contractul de asociere în participațiune.
„Noi am cerut acordul atunci când am încheiat contractul. A zis că nu este nevoie de licitație. Am întrebat și la Primăria Capitalei și ne-au spus că atâta timp cât noi venim cu banii, ei nu au nimic înpotrivă”, a declarat Blidar.
Acesta a mai precizat firma va investi 6-8 milioane de euro pentru finanțarea realizării prototipului. „Sunt banii dați de firmă. După, vom participa la licitații. Dacă vom vinde, vom vinde, dacă nu este pierderea firmei”, a mai spus proprietarul Astra Vagoane.
Totodată, o comisie de specialitate analizează derularea contractului şi încearcă să identifice disfuncţionalităţile şi să stabilească măsurile ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de fabricaţie.