Dive la 9 ani

Un fenomen ingrijorator: fetitele renunta la papusi in favoarea trusei de machiaj si a hainelor provocatoare.

Febra machiajului perfect si a hainelor scumpe le-a cuprins si pe fetitele din Marea Britanie, la scurt timp dupa ce a inceput sa faca ravagii in Statele Unite.

Copile de doar 9-10 ani nu concep sa iasa din casa daca nu si-au aplicat fondul de ten sau daca nu sunt epilate. Iar mamele lor nu par sa aiba o problema cu preocuparile micutelor, multe chiar incurajandu-le, releva publicatia „Daily Mail”. Totusi, mamele se plang ca ajung sa cheltuiasca mai mult pentru procedurile de infrumusetare a odraslelor decat pentru ele insele.

Publicatia britanica prezinta cazurile catorva fetite care au ajuns victimele modei, uneori din vina parintilor care le-au impins catre o „cariera de model” din frageda pruncie. Unele au prins gustul infrumusetarii dupa ce au aparut in clipuri publicitare. Cert este ca tinerele victime ale modei nu mai pun pret pe notele de la scoala, ci pe pasii care trebuie urmati pentru ca tenul sa fie tonifiat si hidratat.

Coafura perfecta pentru mersul la scoala

De pilda, Bethany Conheeny, in varsta de 9 ani, „nu se simte bine” daca nu foloseste in mod constant o solutie bronzanta. Bethany refuza sa iasa din casa fara o coafura perfecta. Dupa ce isi spala parul, isi aplica solutii speciale, dupa care il intinde cu o placa ceramica in valoare de 120 de lire sterline.

Apoi isi curata, tonifica si hidrateaza tenul si se da cu luciu de buze. Procedurile ii iau circa doua ore, iar in weekend dureaza ceva mai mult. La sfarsit de saptamana, Bethany merge la cosmetica.

Manichiura, pedichiura, epilatul, toate costa 70 de lire sterline. Mama ei este cosmeticiana si recunoaste ca toate procedurile „sunt un pic cam mult pentru varsta fiicei ei”, insa nu o opreste. Nici macar de la a folosi crema Chanel ca baza de machiaj. 

La randul sau, Belle Chapman, o adolescenta de 11 ani, nu concepe sa nu fie epilata sau sa nu-si deschida usor culoarea parului, care natural este saten. „Lunar, epilatul ei ma costa 30 de lire, iar decolorarea - 60”, spune Cheryl, mama acesteia.

Si Bethany, si Belle sunt inscrise la agentia de modelling Leeds, iar Belle a fost solicitata deja pentru a aparea in cataloagele de moda pentru copii.

Influente negative

Haine si papusi sexy Dependenta micutelor de moda si de infrumusetare a devenit deja un fenomen in SUA. Expertii americani au avertizat ca generatia actuala de fetite este puternic afectata din punct de vedere psihologic de campaniile de marketing ale companiilor care comercializeaza hainute si lenjerie sexy pentru copii si jucarii pe masura.

Unele firme s-au vazut nevoite sa retraga produsele de pe piata din cauza faptului ca tenta sexuala a hainelor depasea limita bunului-simt. Fetitele isi fac un model din papusile trase prin inel, machiate, cu haine minuscule si pantofi cu tocuri, dar si din vedetele care apar in permanenta pe copertile revistelor.