Un fost pilot al American Airlines a analizat pentru CNN ipotezele prăbușirii avionului aparținând Malaysia Airlines. Potrivit acestuia, șansele ca aeronava să fi rămas intactă după prăbuşire şi să se scufunde sunt extrem de reduse, astfel că, în mod normal, resturile ar fi trebuit să plutească la suprafaţa oceanului și să fie ușor de reperat.
În funcţie de tipul impactului cu apa, șansele ca echipele de căutare să recupereze cutiile negre sau alte obiecte aparținând zborului MH370 pot varia, a spus, pentru CNN, Jim Tilmon, fost pilot al American Airlines.
Conform fostului pilot, unghiul la care a avut loc contactul apa şi starea în care era aeronava în momentul prăbuşirii au un rol foarte important în găsirea epavei sau a unor resturi. Numărul şi distribuţia acestora ar fi diferită în cazul în care aparatul de zbor s-a dezintegrat în aer, s-a prăbuşit la un unghi mai mult ori mai puţin abrupt sau a amerizat, perfect paralel cu apa, relatează Mediafax.
În cazul în care avionul s-a dezintegrat în aer rămăşiţele aeronavei ar fi trebuit să fie răspândite pe o zonă întinsă şi, teoretic, mai uşor de găsit.
Dacă aeronava s-a prăbuşit la un unghi abrupt ar fi putut să se scufunde împreună cu pasagerii şi o mare parte din fuselaj. În acest caz aparatul de zbor s-ar dezintegra şi unele obiecte, cum ar fi scaunele, bagajele, dar şi cadavrele pasagerilor, s-ar ridica la suprafaţa apei.
Dacă piloţii au încercat să amerizeze sau avionul s-a prăbuşit la un unghi mai puţin abrupt, aparatul de zbor ar fi putut să rămână în mare parte intact, însă tot s-ar fi dezintegrat, situaţie în care, cel mai probabil, ar fi lăsate în urmă nenumărate resturi.
Dacă avionul s-a scufundat, o importanță deosebită o are adâncimea oceanului. Semnalele pe care le-au recepţionat echipele de căutare vin de pe fundul oceanului, la aproximativ 15.000 de picioare, 4.572 de metri, de suprafaţă. Oceanograful Sylvia Earle menționează că "sunt doar câteva submarine care pot transporta oameni la asemenea adâncimi".
Zborul MH370 aparținând companiei Malaysia Airlines a dispărut de pe radarul civil pe 8 martie, la ora locală 01.19, la două ore după decolarea din Kuala Lumpur cu destinația Beijing. La bordul avionului se aflau 239 de persoane, pasageri și membri ai echipajului. La mai mult de o lună de la dispariția aeronavei, nu s-a recuperat nici măcar un obiect care să aparţină zborului.