Discovery Communications anunta finalizarea achitionarii pachetului majoritar al Eurosport International

„Discovery a construit cea mai de succes afacere internationala de televiziune cu plata”, spune Jean-Briac Perrette, Presedinte Discovery Networks International

Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) anunta finalizarea preluarii pachetului majoritar de acțiuni al Eurosport International, cel mai mare grup media de sport din Europa. Discovery si-a marit participatia în cadrul Eurosport de la 20% la 51%, devenind astfel acționar majoritar, ca parte a unui parteneriat strategic cu TF1 Group, care a inceput in decembrie 2012.

Discovery a fost una dintre primele companii media din SUA care a inceput în 1989 distribuirea canalelor sale de televiziune in Europa, investind timp de 25 de ani in dezvoltare retelei la nivel international. Adaugand in portofoliu cele sase noi televiziuni (Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific si Eurosportnews), Discovery Communications opereaza in prezent peste 210 canale, ajungând in total la 2,7 miliarde de abonati la nivel mondial. „Astazi este o zi extraordinara pentru Discovery Communications, ca lider mondial pe segmentul canalelor TV cu plata. Preluarea Eurosport va contribui in mod strategic la cresterea cotei noastre de piața, consolidand relațiile cu clientii de publicitate și cu partenerii de distribuție și oferind conținut “must-have” telespectatorilor din intreaga lume. Combinand programele Eurosport atat de apreciate, puterea brandului Discovery la nivel mondial si expertiza la nivel local, vom continua  sa fructificam potențialul pietei de televiziune cu plata la nivel international, generand profit pe termen lung pentru actionarii nostri", a declarat David Zaslav, Presedinte si CEO Discovery Communications.

 

Discovery Communications a anuntat ca intenționeaza sa ia decizii strategice pe termen lung si sa faca investiții specifice pentru a consolida si extinde oferta de programe și servicii Eurosport, maximizand astfel audiența si acoperirea Eurosport. Ca parte a acestui efort, Discovery va colabora cu managementul si angajații Eurosport in vederea dezvoltarii unui plan de afaceri pe termen lung, care sa optimizeze canalele Eurosport, care acum fac parte din reteaua globala de canale Discovery.

„Impreuna, Discovery și Eurosport sunt, fara indoiala, mai puternice. Discovery a construit cea mai de succes afacere internationala de televiziune cu plata si suntem incantati sa folosim aceasta experienta pentru a consolida in continuare programele si platformele Eurosport. Dorim sa multumim TF1 Group pentru felul in care au condus Eurosport International si pentru ca ne-au oferit ocazia de a extinde parteneriatul nostru", a declarat Jean-Briac Perrette, Presedinte Discovery Networks International.

„Eurosport este pregatit pentru o noua etapa de dezvoltare, iar Discovery reprezinta partenerul ideal pentru a transforma aceasta viziune in realitate. Discovery are un istoric solid in investitii strategice pe termen lung, din care vor avea de castigat atat clientii de publicitate si partenerii de distributie, cat si publicul din intreaga lume", a declarat Nonce Paolini, Presedinte si CEO TF1.

Pretul final pentru Eurosport International a fost determinat avand la baza o evaluare a Grupului Eurosport de 902 milioane de Euro (aprox. 1,2 miliarde USD), rezultata din evaluarea initiala, care a fost ajustata pentru a reflecta preluarea controlului asupra companiei. Din aceasta evaluare a grupului a fost dedusa valoarea Eurosport France (85 milioane de euro, aproximativ 115 milioane USD). TF1 estimeaza ca isi va pastra pachetul de 80% din actiunile Eurosport France, cel putin pana la data de 1 ianuarie 2015. De asemenea, incheierea acestei tranzactii nu influenteaza celelalte doua elemente ale contractului initial, referitoare la faptul ca Discovery a dobandit 20% din actiunile televiziunilor TV Breizh, Histoire, Ushuaia TV si Stylía,  respectiv la acordul de productie cu TF1 Group.

TF1 isi va mentine capacitatea de a formula propria optiune de vanzare in privinta pachetului de actiuni ramas, adica 49% din Eurosport International, ceea ce ar putea creste pachetul detinut de Discovery la 100%.