Discovery Channel se află pe primul loc în clasamentul preferinţelor telespectatorilor români - în categoria “posturi TV non-ficţiune” - potrivit celor mai recente studii calitative realizate în România de către compania Discovery Networks Europa Centrală (DNCE).
Cele mai recente date de audienţă confirmă acest interes crescând, astfel încât, în ianuarie 2009, Discovery Channel a înregistrat o creştere cu 40% a share-ului pe publicul sau ţintă (bărbaţi între 25-39 ani), comparativ cu luna ianuarie 2008, potrivit datelor furnizate de compania Gfk.
În iulie 2008, Discovery Networks Europa Centrală a coordonat un studiu “brand tracker” în România, pentru a afla cum este perceput brand-ul Discovery de către telespectatorii români. Rezultatele au demonstrat că Discovery Channel se bucură de o frecvenţă mare de vizionare şi o afinitate pozitivă, mai ales în rândul publicului ţintă.
Astfel, 65% din respondenţi s-au identificat cu următoarea afirmaţie: “Postul Discovery Channel este foarte important pentru mine şi mi-ar lipsi cu adevărat dacă nu ar mai fi disponibil”. Mai mult, 46% din barbaţii tineri întrebaţi “Care este postul tău preferat de programe non-ficţiune?” au declarat că Discovery Channel este preferatul lor din această categorie.
Majoritatea respondenţilor au precizat că programele de pe acest post li se par informative, că reflectă interesele lor şi că le satisfac curiozitatea. Mai mult, 54% din bărbaţii tineri intervievaţi consideră că Discovery Channel este un post original, care sparge tiparele.
Topul celor mai urmărite programe Discovery Channel:
- Vânătorii de mituri
- Motociclete Americane
- Cum se fabrică
- Cum se fabrică diverse lucruri