Directorul portului Constanţa, atacat cu ouă şi făină | VIDEO

Directorul general al portului Constanţa, Aurelian Popa, a fost împiedicat să intre în sediul administraţiei, fiind atacat cu ouă şi făină de către protestatari. Peste 300 de angajaţi, inclusiv personalul TESA, l-au huiduit pe director şi i-au cerut demisia.

Nici poliţiştii adunaţi în număr mare în jurul managerului nu l-au putut proteja de ouăle care i s-au spart pe haine şi în cap. Pentru că nu a putut ajunge la niciuna din cele trei intrări ale administraţiei portuare, Aurelian Popa a fost nevoit să se urce în maşină şi să părăsească platforma portuară."Să nu te mai întorci, nu te mai primi aici!", i-au strigat din urmă protestatarii care au aruncat cu ouă şi pe parbrizul maşinii. Portuarii constănţeni protestează zilnic din data de 27 februarie cerând demisia sau demiterea directorului general. Ei îl acuză de încălcarea abuzivă a contractului colectiv de muncă, de lipsa dialogului social şi de tăierea unor drepturi de care beneficiau având în vedere că Administraţia Portului Constanţa lucrează an de an pe profit. Deşi i-au scris ministrului transporturilor şi premierului Mihai Răzvan Ungureanu, portuarii nu au primit niciun răspuns. "El nu dă socoteală nici lui Nazare, nici primului ministru pentru că se aude că este susţinut de deputatul Mircea Toader, aşa că acţionează de pe poziţii de forţă, ne ignoră, ne ameninţă cu concedierea şi ne dă în judecată", spune preşedintele Federaţei Naţionale a Sindicatelor Portuare, Costel Petre. Potrivit secretarului general al FNSP, Mircea Burlacu, "directorul general al Companiei Portului Constanţa vrea să externalizeze serviciile portuare, secţia energetică, pe care o vor prelua băieţii deştepţi, şi să vândă mai multe active, pe nimic, în condiţiile în care toate porturile mari din Europa sunt ale statului". Portuarii sunt decişi să continue protestele până când directorul Aurelian Popa va fi demis sau îşi va da demisia. Acesta spune însă că nu renunţă la funcţie pentru că "am obligaţii foarte clare şi responsabilităţi faţă de acţionarii acestei companii şi faţă de cei care m-au mandatat să-mi continui activitatea". Portul Constanţa are ca acţionari pe Ministerul Transporturilor cu 60%, Fondul Proprietatea - cu 20% - şi primăria Constanţa, cu 20%. Prin planul de management propus de directorul general, trei sferturi dintre cei 1.000 de angajaţi ar urma să fie concediaţi. Protestatarii sunt susţinuţi de toate sindicatele operatorilor care îşi desfăşoară activitatea în portul Constanţa.