Director de HR: Există variante de rezervă pentru fiecare manager al unei companii!

Director de HR: Există variante de rezervă pentru fiecare manager al unei companii!

Fiecare manager al unei companii poate fi schimbat sau poate pleca în altă parte. În acest caz, orice firmă care se respectă are un plan de rezervă.

În interiorul fiecărui departament, în spatele fiecărui manager există cel puţin o variantă de back-up, o persoană care îl poate înlocui la un moment dat. „De obicei, pentru fiecare senior pe care îl avem, ne gândim să avem o variantă de rezervă. În HR, aceasta poartă numele de „plan de succesiune”. Trebuie să identifici în interiorul fiecărui departament acei oameni care ar putea creşte într-o poziţie managerială”, a declarat pentru EVZ Patricia Andrei, Director de HR în cadrul ING.

Unele rezerve pot fi gata azi să ocupe o poziţie mai înaltă, dar alţii mai au nevoie de un an sau doi până ating un nivel acceptabil pentru o poziţie de conducere.

Patricia Andrei, ING: Bonusurile din IT reprezinta un sfert din salariul fix. Profilul moral al angajatului a devenit foarte important

„Odată identificaţi, oamenii respectivi trebuie susţinuţi pentru a-şi dezvolta competenţele manageriale prin implicarea în diverse proiecte sau acţiuni unde trebuie să ia decizii. Astfel, în ziua în care vor trebui să devină manageri, să fie mai pregătiţi pentru acest pas”, a explicat Andrei.

În unele companii, când este nevoie de un senior, primul gând este să fie căutată o variantă în interiorul organizaţiei respective. „Avem o politică de recrutare internă transparentă, menită să folosească eficient resursele de care dispunem. Dacă nu găsim, atunci ne gândim la varianta aducerii cuiva din exterior, care să aibă competenţe şi know-how de care noi nu dispunem şi care să aducă ceva nou în organizaţie. Dar, această situaţie reprezintă mai puţin de o treime din poziţiile pe care le căutăm”, a afirmat Andrei.

Piața muncii: Care sunt cele mai mari provocări ale recrutorilor din IT

Din fericire, a început şi în România să apară un trend în privinţa programelor vocaţionale adresate tinerilor. Companiile au început să fie tot mai interesate în a sprijini tinerii să-şi găsească „calea”. „Pe tinerii i-aş sfătui să nu se întrebe ce facultate să aleagă abia după terminarea liceului. Am avut bucuria să stau de vorbă de curând cu câţiva liceeni din liceul Gheorghe Lazăr, care aleseseră să intre în nişte proiecte de antreprenoriat, şi am fost foarte încântată să văd cât de deschişi erau, deşi erau în clasa a 10-a sau a 11-a. Cei mai mulţi au o mare curiozitate şi dorinţă de a face şi altceva decât scrie în programa şcolară. Au o părere foarte clară despre direcţia în care vor să meargă în viaţă, ceea ce mi s-a părut extraordinar”, a afirmat Andrei.

CE vor specialiştii din IT de la angajatorii lor!

Ajutaţi şi de profesori, copiii vor să iasă din zona aceasta pur teoretică şi să afle cam despre ce e vorba în lume, în general. La nivelul societăţii, ar fi bine dacă am vedea cât mai mulţi copii cu această atitudine, şi chiar mai devreme de liceu, consideră Directorul de HR. „Copiii ar trebui să iasă din zona aceasta de învăţat pe dinafară şi să înţeleagă practicalitatea anumitor lucruri. Este important să afli cât mai devreme ce vrei să faci în viaţă, pentru a ştii ce meserie vrei să ai şi să o faci cu pasiune, altfel nu vei putea obţine rezultate foarte bune. Din păcate, mulţi oameni se duc la job doar pentru a avea un salariu, din obligaţia”, a declarat Andrei.

Reprezentantul băncii nu crede că există o anumită zonă pe care să o marcheze ca fiind problematică din punct de vedere al deficitului de personal. „Firma este în proces de creştere, în special pe zona de IT. Noi suntem în plin proces de dezvoltare a unui centru de excelenţă în IT. Este o divizie care deserveşte sucursale ING din alte ţări şi este localizată în România. Centrul de aici va oferi servicii pentru sucursale inclusiv din Europa de Vest. Sunt angajaţi în principal români, mai puţin străini. Avem un plan ambiţios, ne propunem să creştem cu 100 de poziţii în fiecare an şi căutăm în special programatori”, a afirmat Andrei.

Mare parte din strategie se axează pe digital, obiectivul fiind ca relaţia clientului cu banca să fie din ce în ce mai mult valorizată şi transpusă în mediul online. Se încearcă îmbogăţirea ofertei de aplicaţii online utile clienţilor, care să crescă gradul de interacţiune.

„Am lansat anul acesta un produs care se numeşte Bazar, prin care clienţii pot cumpăra online de la diferiţi furnizori cu care noi avem acord. Pentru a dezvolta această aplicaţie, a fost nevoie de o întreagă echipă de IT-işti. Revenind la planurile noastre de expansiune, trebuie să ne asigurăm că avem oamenii care să susţină această extindere. Vrem să oferim mai multe clienţilor, dincolo de concepţia clasică de bancă”, a explicat Andrei.

Zona de digital se află sub umbrela inovaţiei, care contribuie la crearea a ceea ce s-ar putea numi „banca viitorului”. „Unele idei sunt dezvoltate local şi adaptate aici. Există un concept creat la nivel global, dar există autonomie la nivel loc pentru o implementare eficientă pe plan local. Se pune mult accent pe comunicare la nivelul grupului, a transmiterii de practici bune de fiecare ţară care să fie uşor replicabile în alte state. Decât să stăm fiecare dintre noi să inventăm câte o soluţie, mai bine luăm o soluţie deja aplicată în alte părţi şi o adaptăm la noul context”, a explicat Andrei. 

Ne puteți urmări și pe Google News