Producatorul american de automobile care a preluat fabrica de la Craiova doreste o echipa de conducere formata din romani, dar si folosirea echipamentelor autohtone pentru construirea noului model Ford din Banie.
Lyle Watters, negociatorul din partea Ford, a spus ca doreste sa fie depasit pragul de integrare a productiei stabilit prin contract la minimum 60%.
Astfel, americanii ar putea folosi „cauciucuri de la Slatina, scaune din Romania si motoare si cutii de viteze chiar de la Craiova”, potrivit lui Sebastian Vladescu, seful Comisiei de privatizare a Automobile Craiova. Afirmatia a fost intarita de reprezentantul Ford care a spus ca la Craiova nu vor fi aduse liniile tehnologice utilizate la fabricile din SUA.
Lyle Watters a spus ca la sfarsitul anului Ford va trimite 3-4 reprezentanti la Craiova in calitate de observatori. „Dorim ca echipa de conducere sa fie locala, formata din romani, si vom pastra echipa actuala”, spune Watters, adaugand ca directorul executiv al fabricii craiovene va fi Dionisio di Campos.
AVAS va trimite Comisiei Europene notificarea tranzactiei pana la finele lunii octombrie, iar finalizarea vanzarii a 72,4a din uzina are nevoie de acordul de la Bruxelles.