În timp ce privații se întrec în a oferii servicii cât mai bune de transport și iau tot mai mult din clientela Companiei CFR Călători, șefii de la Transporturi vor să dea apă și mâncare pentru a îmbuna oamenii care rămân cu orele prin gări, pentru că sunt defecțiuni, sau în trenurile care au întârzieri.
După ce au văzut că mai mulți operatori au adus garnituri noi și obțin timpi mai buni de circulație, ca de exemplu Trenul Hyperion, fabricat la Craiova de firma Softronic și care circulă spre mare, șefii de la Ministerul Transporturilor s-au pus la masă și au creionat ce măsuri vor putea pune în practică pentru a-i face pe români să circule în continuare cu trenurile statului. Astfel, au decis să asigure sandvișuri, apă și consiliere celor care se află în trenuri care înregistrează întârzieri mai mari de 60 de minute sau care sunt blocați în gări.
„Nașul” va fi și psiholog
Mai mult, „nașii” de tren vor trebui să stea de vorbă cu fiecare călător care cere explicații și să-i spună de ce sunt întârzieri. Pentru fiecare trebuie să aibă o vorbă bună. În ceea ce privește trenurile spre mare, șefii de la CFR s-au gândit să ia alte măsuri, având în vedere că aici nu sunt întârzieri: fac reduceri la bilete. În timp ce preţul unui bilet Craiova- Bucureşti este de 40 de lei, un bilet Bucureşti-Constanţa costă 40 de lei, iar un bilet Craiova-Constanţa costă 70 de lei la privat. La stat, pe ruta Bucureşti Nord-litoral, tariful este de 19,9 lei/ sens/ călătorie cu trenurile Regio sau 37,7 lei cu trenurile InterRegio.
Restricții de viteză
Pe majoritatea liniilor feroviare se circulă cu restricții de viteză, iar trenurile au întârzieri de una-două ore. De exemplu, pe ruta București- Blaj, trenul parcurge distanța în 6-7 ore, pentru că sunt restricții de viteză de mai bine de 10 ani. În mod normal, trenul ar trebui să ajungă din Capitală până în Blaj în aproximativ cinci ore.