Anunţul privind interzicerea tranzitului maşinilor mai grele de 7,5 tone pe Defileul Jiului, pe durata lucrărilor de reabilitare a fost făcut la începutul anului şi motivat prin faptul că betoanele turnate de constructori sunt afectate de trecerea camioanelor. Pentru anul acesta, CNADNR a obţinut aprobarea Inspectoratului General de Poliţie pentru a închide circulaţia pe porţiunea amintită din DN 66, de la ora 07.00 până la ora 12.00, şi de la ora 14.00 până la ora 19.00. Şoferilor le sunt recomandate rute ocolitoare de sute de kilometri, prin Vălcea – Sibiu – Sebeş – Simeria, sau prin Drobeta Tr. Severin – Orşova – Caransebeş – Haţeg. Varianta de ocolire pe Transalpina nu este nici ea disponibilă până în iunie, când se topeşte zăpada şi, probabil nu va fi disponibilă nici la vară, pentru că drumul de legătură dintre Petroşani şi cea mai înaltă şosea din ţară, DN 7A, intră, la rându-i, în reabilitare.

Cer program flexibil

Vicepreşedintele interimar al Consiliului Judeţean Hunedoara, Adrian David, spune că, cel mai probabil marţi, va avea loc o întrevedere între reprezentanţi ai CJ şi Prefecturii Hunedoara, ai autorităţilor similare din Gorj şi ai CNADNR pe parcursul căreia se va încerca obţinerea stabilirea unui program mai flexibil de circulaţie. “Am urmărit lucrările şi în 2013 şi în 2014, iar din ce-am văzut am constatat că sunt zile în care operaţiunile constructorilor sunt mai restrânse, iar circulaţia se poate desfăşura, ghidată şi de acele semafoare amplasate temporar. Vom solicita graficul de lucrări astfel încât să identificăm perioadele în care nu se impune neapărat închiderea totală a circulaţiei”, declară David.

CNADNR: “E nevoie de un efort”

Şeful Secţiei Drumuri Naţionale Tg. Jiu, Ion Tudor, spune că decizia de a permite accesul camioanelor pe Defileul Jiului doar noaptea a venit după ce anul trecut s-au înregistrat mai multe incidente provocate de tirişti: “Intrau, pe roşu, pe contra-sens, pe asfalt proaspăt turnat. Dacă nu au vrut să înţeleagă, asta este. În plus, anul acesta se va lucra pe porţiunea foarte îngustă a Defileului, unde diferenţa de nivel dintre şosea şi râu este mare. E o zonă cu şi mai multe pericole. O să ţinem cont şi de aspectele semnalate de autorităţile din cele două judeţe. Este nevoie de un efort pentru ca, la finele anului, să avem asfalt nou pe Defileul Jiului”.

Constructorii care se ocupă de reabilitarea DN 66 pe Defileul Jiului au intrat în criză de timp. Lucrările au început abia în 2013, investiţia se ridică la 150 de milioane de lei şi este finanţată prin POR 2007 – 2013, aşa că lucrarea trebuie finalizată până la 31 decembrie, anul acesta. Realitatea din teren este însă îngrijorătoare. Estimări neoficiale ale reprezentanţilor autorităţilor judeţene arată că stadiul lucrărilor este de doar 40 – 50 la sută.