Decapotabilele au intrat în atenţia românilor cu bani care-şi permit automobile după sezon. Comenzile se fac mai ales în perioada aprilie-iulie.
Pe străzile din România, trecătorii încă mai întorc capul când văd o maşină cabrio (deca po - tabilă). Sezonul cald a adus în acest an cu 20% mai multe maşini decapotabile pe şoselele din Capitală şi din ţară, după cum susţin producătorii auto.
Considerate încă „fiţe“ pentru şoferii români, autoturismele cabrio au început să fie căutate şi la noi. Analiştii din industrie susţin, însă, că vânzările sunt afectate de faptul că la noi vara ţine doar trei luni. „Românii nu îşi permit încă să-şi cumpere maşini pentru un singur sezon, însă pentru cei bogaţi reprezintă o di stracţie“, susţin reprezentanţii producătorilor auto.
Preţurile pentru modelele cabrio sunt piperate - pe piaţa din România nu se găsesc cabriolete sub 15.000 de euro. Cele mai vândute autoturisme deca potabile se adresează însă unor clienţi cu bu gete mai mari. Un BMW Seria 3 Cabrio ajunge la peste 50.000 de euro, însă există şi variante mai puţin costisitoare precum Opel Astra TT şi Tigra sau Mitsubishi Colt CZC. Cel mai ieftin cabrio de pe piaţă este însă maşina de două locuri pentru oraş Smart Fortwo Cabrio, al cărei preţ porneşte de la 13.000 de euro.
În categoria compactelor cabrio, cel mai căutat în România este modelul Eos de la Volkswagen. În primele şase luni din 2008 s-au vândut 123 de maşini Volkswagen Eos, în condiţiile în care în 2007 au fost livrate în total 288 de astfel de autoturisme, potrivit datelor oferite de Volkswagen. Lunile de vârf pentru comenzi şi livrări sunt aprilie-iulie. Pe acest segment, Volkswagen este concurat de mărci precum Opel sau Renault. Şi pentru Opel, 2008 a adus o creştere la vânzările de decapotabile. Modelele Astra TT şi Tigra au fost cele mai căutate de clienţi.
În prima jumătate a anului au ajuns în garajele românilor 36 de maşini cabrio, modelele Astra TT, Tigra sau GT, faţă de 31 de autoturisme în aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru Opel, vânzări mai mari sunt înregistrate, în general, în lunile august şi septembrie. REORIENTARE Mini şi „broscuţa“ Beetle, fiţe feminine Producătorii auto susţin că au început să acorde atenţie şi segmen tului de public feminin, mai ales că femeile sunt cele care cedează cel mai uşor tentaţiilor. Dacă la volanul modelelor cabrio de la Mini se simt confortabil şi foar te mulţi bărbaţi, Beetle Cabrio este o maşină concepută pentru doamne. Printre dotările de bază ale maşinii New Beetle Cabrio se află şi o vază cu flori, prinsă într-un suport special pe bordul maşinii.
„În primele şase luni ale anului, Mini a atins o creştere de 25% la modelele cabrio, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Finalul lui 2008 va aduce o nouă variantă a modelului“, susţin reprezentanţii Automobile Bavaria, dealer pentru BMW. Nici cei de la Volkswagen nu se plâng în privinţa vânzărilor. În doar câteva luni din acest an au fost livrate trei New Beetle Cabrio. În 2007 numărul „broscuţelor“ Beetle Cabrio livrate a fost de 16, dublu faţă de 2006. Preţul celor două modele trece de 20.000 de euro. O variantă mai ieftină pentru doamne ar putea fi Mitsubishi Colt CZC, al cărui preţ începe de la aproximativ 18.000 de euro. Dealerii auto au apelat deja la imaginea unor femei din sfera publică pentru a-şi promova maşinile. Este şi cazul Mitshubishi Colt. Vedeta Pro TV Laura Cosoi se plimbă deja de câteva săptămâni la volanul unui Colt CZC.