De unde câştigă McDonald's cei mai mulţi bani

Lanţul de restaurante fast food, McDonald 's, a înregistrat o creştere cu 9% a profitului net în perioada iunie-august, până la 1,51 miliarde de dolari. Este cel de-al nouălea trimestru în care americanii care deţin restaurante în întreaga lume reuşesc să obţină profit.

Oficialii companiei au declarat că succesul stă în capacitatea de a se adapta gusturilor în schimbare ale consumatorilor. Dacă au observat că oamenii încep să devină tot mai preocupaţi în legătură cu alimentaţia lor, McDonald 's a introdus în ofertă tot mai multe salate şi piureuri.

31% din veniturile McDonald 's sunt obţinute în restaurantele din Statele Unite. Cea mai mare piaţă pentru lanţul de restaurante este, însă, Europa. Odată cu atingerea unui număr de 2.000 de locaţii în China, va creşte şi rolul jucat de Asia în câştigurile obţinute de companie.

Pe bătrânul continent în perioada iunie-august, McDonald 's a obţinut venituri mai mari cu 16%, în timp ce în Orientul Mijlociu şi Africa clienţii au lăsat cu circa 20% mai mulţi bani în restaurantele de fast food decât în trimestrul anterior.

Potrivit directorului general al McDonald's România, Daniel Boaje, circa 40% din furnizorii McDonald's România sunt companii româneşti, însă doar un sfert din produsele alimentare vândute pe piaţa locală provind din România.

Acesta a ţinut să precizeze că niciun produs din carne nu este furnizat de companii locale. "Pe creşterea animalelor ne uităm fie la producţie, fie la procesare. Este oportunitate, nu suntem acolo. Dacă creşterea puilor a făcut progrese remarcabile, mai avem încă multe de făcut pe partea creşterii şi procesării la vită", a continuat Boaje.

Potrivit acestuia, McDonald's va continua politica de expansiune pe piaţa locală."Continuăm să investim în varietatea produselor, în promovarea unui mod de viaţă echilibrat, în linii noi de produse, concepte noi, cum este McCafe, unde avem până acum patru astfel de cafenele şi continuăm dezvoltarea anul viitor", a adăugat Boaje.