Passat-ul, dolarii și americanii

Producătorul auto german Volkswagen inaugurează, mâine, fabrica de un miliard de dolari din Chattanooga, Statele Unite ale Americii, locul unde vor fi asamblate, între altele, 150.000 de Passat-uri croite special pentru piața locală.

Ambițiile mari impun investiții pe măsură.

Ca să nu mai piardă bani în Statele Unite și, mai ales, pentru a-și atinge țelul de a deveni cel mai important producător auto la nivel mondial, Volkswagen a investit un miliard de dolari într-o fabrică pe care a construit-o de la zero în Chattanooga, Tennessee, scrie ”Automotive News”.

Între altele, noua uzină Volkswagen din Statele Unite ale Americii va produce 150.000 de Passat-uri special croite pentru piața locală.

Ce înseamnă asta? Simplu, varianta americană a clasicului model german va fi mai încăpătoare decât cea comerializată în alte țări și, ca și când n-ar fi fost suficient, mai ieftină (cu aproximativ 8.000 de dolari – circa 5.500 de euro, la cursul zilei – decât o versiune similară oferită clienților europeni, spre exemplu).

Această ”performanță” a fost posibilă datorită costurilor inferioare cu mâna de lucru, simplificării unor procese tehnologice și, nu în ultimul rând, utilizării unor furnizori locali.

Divizia americană a grupului Volkswagen nu a mai obținut profit din 2002. Producătorul german – numărul unu în Europa – deține numai 3% din piața auto din SUA, o poziție care ar putea fi justificată și prin prisma unei reputații proaste în rândul clienților. Un studiu al calității realizat anul trecut de ”J.D. Power” a plasat Volkswagen pe locul 31 din 33 de mărci analizate.