De cine ne mai îndrăgostim

De când au descoperit Internetul, românii se îndrăgostesc mai mult. Peste o treime dintre conaţionalii noştri, cei mai mulţi dintre ei bărbaţi care cochetează cu lumea virtuală, spun că au experimentat dragostea la prima vedere. Peste jumătate dintre aceştia sunt şi acum îndrăgostiţi. Criteriile de selecţie diferă, însă, de la bărbaţi la femei, iar, de cele de mai multe ori, se confirmă zicala „Dragostea e oarbă”.

„Dacă vreţi să vă îndrăgostiţi uitaţi-vă în jur”, spun specialiştii GfK, care, la finalul lunii aprilie au realizat un studiu online.  60% dintre respondenţi au spus că s-au îndrăgostit fie de colegul/colega de serviciu, de şcoală sau de o persoană din cercul de prieteni. Aproape 20 de procente dintre paricipanţi au mărturist că s-au îndrăgostit la prima vedere, la petreceri, în club sau chiar pe stradă. Cei aflaţi la prima tinereţe, între 18 şi 24 de ani, admit că internetul este o modalitate facilă de a-şi cunoaşte dragostea. Pe la 35 de ani şi peste situaţia este puţin diferită, în aceste cazuri părerea şi recomandările familiei şi ale prietenilor fiind, de cele de mai multe ori, hotărâtoare. Simptome de iubire şi ce ne leagă Dragostea îi face pe românii utilizatori de internet să se simtă veseli şi plini de energie, “simptome” manifestate de aproximativ 50% dintre ei, arată studiul GfK. Totodată, 40% dintre cei care au fost vreodată îndrăgostiţi au simţit “fluturaşi în stomac” - femeile declară că simt acest lucru mai des decât bărbaţii. Deşi pare greu de crezut, aspectul fizic este pe ultimul loc în ceea ce priveşte motivul pentru care românii se îndrăgostesc. Cea mai importantă este, însă, legătura emoţională care se creează între doi oameni implicaţi într-o relaţie, urmează personalitatea, grija unuia faţă de celălalt şi, în cele din urmă, aspectul fizic, care este mai important pentru bărbaţi decât pentru femei. Inteligenţa şi simţul umorului îi fac pe jumătate dintre utilizatorii de internet să se îndrăgostească, urmate de bunătatea sufletească şi sinceritate. A fi în pas cu vremurile, la modă este un aspect valorizat de tinerii cu vârste între 15 şi 17 ani, în timp ce, odată cu înaintarea în vârstă, este mai important ca celălalt să fie serios şi echilibrat.

Dacă femeile sunt atrase de bărbaţii cu simţul umorului, domnii îşi doresc partenere elegante, stilate, ambiţioase şi hotărâte, dar şi sensibile. Dragostea şi portofelul. Cum ne cucerim Indiferent de vârstă şi sex, situaţia financiară nu este un criteriu de selecţie, arată GfK. Trei sferturi dintre români se îndrăgostesc de persoane ce au o situaţie financiară similară cu a lor sau mai proastă.

Şi în ceea ce priveşte aspectul fizic părerile sunt împărţite. Pentru bărbaţi este mai important decât pentru femei ca partenera să aibă un parfum plăcut şi să fie o persoană îngrijită, în timp ce femeile acordă mai multă atenţie frumuseţii generale şi formelor corpului celuilalt. Un punct comun există, totuşi: şi ei, şi ele pun pe primele locuri în topul atracţiilor ochii şi zâmbetul. Ca modalităţi de cucerire, pentru mai mult de 60% dintre bărbaţi a o face să râdă şi a-i face complimente reprezintă cele mai uzitate metode, în vreme ce femeile sunt mai centrate pe propria persoană, acordând mai multă atenţie aspectului lor fizic şi modului în care se îmbracă. Totodată, pentru 25% dintre femei a îl prezenta prietenilor este o modalitate de cucerire, în timp ce aproximativ 40% dintre bărbaţi le conduc acasă după întâlnire şi le oferă cadouri simbolice. Şi, totuşi, cât durează dragostea? Când vine vorba despre cât durează iubirea, trei sferturi dintre români cred că zicala „Dragostea durează 3 ani” nu este reală şi sunt convinşi că dragostea durează mai mult de atât. Odată cu înaintarea în vârstă sentimentul că sunt îndrăgostiţi sporeşte, astfel că, dacă în adolescenţă durează câteva luni, la maturitate ajunge la peste 10 ani. Peste 60% dintre cei cu vârste între 25 şi 34 sunt îndrăgostiţi în momentul de faţă, iar 40% dintre ei caută un partener cu o personalitate diferită de a lor. Acestea sunt concluziile unui studiu online realizat de GfK România la sfârşitul lunii aprilie pe panelul AskGfK (www.askgfk.ro), pe o populaţie de 700 respondenţi cu vârste între 18-54 de ani atât din mediul urban, cât şi rural, cu o eroare de eşantionare de 3.7%.