De ce se tem românii care comandă mâncare acasă pe vremea pandemiei
- Feri Predescu
- 15 aprilie 2020, 17:03
Starea de sănătate a angajaților din bucătăriile firmelor care livrează mâncare este principalul motiv pentru care românii se gândesc de două ori înainte de a comanda mâncare gătită acasă sau la serviciu în această perioadă, arată rezultatele unui studiu comandat de o companie de catering și de livrare de mâncare la domiciliu.
Rezultatele cercetării arată că principala teamă a românilor care se gândesc să comande mâncare gătită se referă la starea de sănătate a angajaților care prepară hrana. Astfel, trei din patru respondenți au menționat acest factor ca motiv de îngrijorare.
58% dintre cei întrebați au menționat, de asemenea, felul în care sunt manipulate și gătite alimentele și aproape două treimi au indicat igiena și măsurile de securitate sanitară a livratorilor.
Ca răspuns la preocuparea clienților pentru o atitudine responsabilă a companiilor din punctul de vedere al igienei, compania de catering a instituit un set de proceduri sanitare ce reprezintă, din punct de vedere practic, un nou standard de igienă, sub brandul „Verificat de Dana”.
Astfel, toate produsele alimentare care afișează această marcă poartă garanția unei stricte igiene alimentare și sanitare, fiind verificate personal de directorul general al companiei și respectă ghidul pentru industria alimentară lansat de autoritatea în domeniu.
„Angajații din bucătărie lucrează numai în echipament de protecție (măști, mănuși, bonete) și urmează proceduri clare de igienă: spălat frecvent pe mâini, folosirea mănușilor de protecție pentru manevrarea ingredientelor, în timpul gătitului și în mașinile de transport”, spune Dana Triteanu, directorul general al companiei de catering.
„În plus, sunt instruiți să interacționeze zi de zi cu cât mai puține persoane și să evite locurile aglomerate. Se folosesc produse igienizante specializate pentru pardoseală, gresie și faianță, pentru mâini, precum și substanțe inodore pentru dezinfectarea lăzilor și cutiilor termice pentru transportul mâncării. Curierul poartă mască și mănuși și intră în contact doar cu zona de livrare, nu și cu bucătăria, iar mașinile de transport sunt dezinfectate în fiecare zi.”
Platforma poate fi folosită și de alte firme mici de catering și livrări la domiciliu care au nevoie să supraviețuiască și care pot oferi o singură garanție: verificarea de către proprietarul afacerii atât a mâncării, cât și a tuturor circuitelor din bucătărie.