De ce să te “înghesui” în categoria “Not în top 100”, când poţi să te ridici în prima pagină Google?

De ce să te “înghesui” în categoria “Not în top 100”, când poţi să te ridici în prima pagină Google?

În prezent, cel mai accesat motor de căutare din România este Google.ro. Considerat ca fiind una dintre cele mai importante invenţii din istoria omenirii, motorul de căutare Google procesează, în medie, la nivel global, peste 40.000 de interogări pe secundă.

“Google este cel mai bun prieten şi cel mai aprig duşman al meu.

Este incredibil pentru cercetare, dar apoi devine adictiv.

Dacă un personaj de-al meu mănâncă o portocală,

Ne puteți urmări și pe Google News

eu imediat caut pe Google tipuri de portocală,

vizitez camere de chat despre portocale,

descopăr istoria portocalei.”

 

- Liane Moriarty, scriitoare

 

Majoritatea celor care caută informaţii pe internet utilizând Google, au încredere în acest search engine pentru că pur şi simplu funcţionează.

Dar ce înseamnă că Google “funcţionează”?

Înseamnă că atunci când oamenii caută un cuvânt, o pereche de cuvinte şi chiar propoziţii, rezultatele afişate în prima pagină sunt identificate de către utilizator ca fiind răspunsuri relevante în parametrii săi de interogare.

Ce sunt rezultatele Google?

Răspunsurile relevante la fiecare căutare sunt rezultatul acţiunii programelor şi proceselor informatice, denumiţi algoritmi, care ne oferă instant exact ceea ce dorim să găsim.

Cu alte cuvinte, am putea spune că Google “aproape” ghiceşte răspunsurile la întrebările noastre.

Algoritmii Google creează inteligenţa artificială a acestui instrument care procesează în timp real diferite semnale din mediul virtual şi aspecte precum:

  • Cuvinte-cheie înscrise în website-uri, apropiate ca relevanţă şi semantică de cuvintele-cheie din căutarea utilizatorului;

 

  • Conţinutul de tip text, imagine şi video din website-uri;

 

  • Poziţionarea geografică a utilizatorului;

 

  • Indicatorul de PageRank care măsoară importanţa unui website prin prisma hiperlegăturilor dintre acel website şi alte site-uri care îi oferă autoritate, în funcţie de relevanţă domeniului de activitate.

“Optimizarea motorului de căutare este

extrem de importantă pentru companiile online.

Îţi poţi cheltui şi ultimul ban pentru crearea unui website,

dar nu va avea nicio valoare

dacă nimeni nu ştie că site-ul tău există.”

 

– Marc Ostrofsky, antreprenor

 

Pentru orice firmă sau companie care doreşte să îşi dezvolte afacerea în mediul online, unul dintre cele mai importante cuvinte cheie este cel de optimizare.

 

Optimizarea unui website, prin acţiuni SEO, este o bună practică pentru respectarea regulilor impuse de Google şi care favorizează trei direcţii clare în planul experienţei digitale:

 

  1. Menţin anumite standarde calitative, din punct de vedere tehnic, pentru dezvoltatorii web;

 

  1. Asigură o experienţă rapidă şi eficientă în rezultate de Google Search pentru utilizatorii web;

 

  1. Dezvoltă noi procese de co-creatie în raport cu interacţiunea directă dintre utilizatori, domenii de activitate și tendințele de Search.

 

 

Prin urmare, bun venit în prezent!

 

Accesul la servicii de optimizare SEO oferă posibilitatea viitorilor dezvoltatori să investească în acţiuni tehnice şi creative care să reflecte încrederea în propriul brand şi să consolideze prezenţa acestuia în mediul online.

 

Investiţia în campanii SEO şi marketing de conţinut determină abilitatea unui website de a respecta criterii tehnice şi reguli impuse de algoritmii de indexare în motorul de căutare.

 

Iar ca rezultat - foarte important în procesul de promovare SEO - potenţialii clienţi se simt invitaţi să acceseze cu încredere serviciile disponibile sau să cumpere produsele listate în website.

Ce implică bunele practici dedicate acestor servicii SEO în mediul online?

Tot ce trebuie să ştii se împarte în 3 etape cheie:

  • (S) Strategie

Este prioritară cercetarea cuvintelor-cheie relevante într-un domeniu de activitate, din punct de vedere al căutărilor în Google. Astfel sunt identificate principalii factori de ranking pentru indexare în motorul de căutare.

Prin intermediul programelor specializate de analiză este determinată situaţia reală în comparaţie cu firmele sau brand-urile concurente dintr-un domeniu specific de activitate.

Cu ajutorul cuvintelor-cheie este stabilită următoarea etapă, cea de realizare a articolelor de Money Site - pagini de promovare ale unui produs său serviciu cu potenţial de conversie şi care asigură website-ului autoritate în Google.

  • (E) Execuţie

 

În această etapă sunt realizate textele de Money Site în care sunt enunţate şi integrate cuvintele-cheie şi derivatele acestora, într-o manieră în care motorul de căutare să recunoască autoritatea informaţională din pagină.

 

Un aspect foarte important în prezentul SEO constă în faptul că algoritmii Google reuşesc să parcurgă un text de Money Site şi să îl înţeleagă aproape la fel de bine ca şi o fiinţă umană.

 

Ceea ce înseamnă că lizibilitatea informaţiilor este un factor de ranking. De exemplu, frazele lungi şi anevoioase sunt greu de citit pentru oameni, iar topicul paginii poate fi greu de interpretat de algoritmi.

În mod standard, structura de informaţii de pe o pagină Money Site este compusă din Headings, Meta-Titles şi Meta-Descriptions. Editările acestor coduri HTML permit optimizarea pentru integrarea cuvintelor-cheie, atât în titluri, cât şi paragrafe pentru a contribui la indexarea favorabilă a website-ului în Google. 

Listă scurtă de alte optimizări On-Page ca referinţe suplimentare pentru a scăpa de penalizările Google

 

  • Implementare certificat SSL (Secure Sockets Layer) pentru protejarea website-ului;
  • Inserare cuvânt-cheie ţintă în adresa URL, în funcţie de topicul paginii;
  • Inserare cuvânt-cheie în Title Tag;
  • Inserare cuvânt-cheie în Headline şi marcarea headline-ului cu H1;
  • Marcarea subtitlurilor cu H2 respetiv H3 şi inserare în subtitluri derivate ale cuvantului-cheie;
  • Inserare cuvânt-cheie după primele 100 de cuvinte, de preferat în al doilea paragraf de text;
  • Crearea unei structuri responsive a website-ului, pentru a fi accesat de pe orice alt device, precum: telefon mobil, tabletă;
  • Inserare interlink-uri între paginile website-ului sau articole de blog;
  • Optimizarea vitezei de încărcare a website-ului;
  • Optimizarea imaginilor din website;
  • Realizare de conţinut informativ de tip prospect, cu referire la domeniul de activitate vizat, de minim 600 de cuvinte.
  • Şi alte optimizări HTML ale unui website On-Page.

 

  • (O) Obiective

 

În această etapă este stabilită campania de SEO denumită Off-Page şi agenda de lucru care cuprinde obiectivele comunicării şi de marketing online.

 

Prin intermediul unei reţele media sunt publicate articole, advertoriale şi comunicate în care sunt integrate cuvintele-cheie prin intermediul cărora sunt promovate paginile de Money Site pe surse media cu autoritate.

Link Building - Structura de rezistenţă a unei campanii SEO

Prin intermediul articolelor publicate pe diferite surse media, sunt promovate anumite link-uri şi back-link-uri (atât pe cuvinte-cheie, cât şi pe variaţiuni ale cuvantului-cheie de tip long tail) care conduc cititorii către paginile de Money Site.

În acelaşi timp, e important să recunoaştem autoritatea site-urilor pe care sunt publicate aceste articole. În funcţie de autoritatea PageRank-ului publicaţiei online, de specificul domeniilor promovate în acel site şi de interesul utilizatorilor acordat articolelor publicate, paginile de Money Site vor primi un impuls de creştere sau scădere în rezultatele Google.

  • Strategia de link building urmează două direcţii:

 

  1. Obţinerea de cât mai multe link-uri prin articole publicate pentru a crea o reţea de legături care să asigure autoritate unui website;

 

  1. Obţinerea unor link-uri de calitate, cu anchor text de tip do-follow.

 

Din aceste două direcţii rezultă următoarea situaţie: cu cât obţii mai multe link-uri de calitate care indică către website-ul tău din partea altor website-uri, cu atât va creşte autoritatea website-ului tău în motorul de căutare.

Astfel, între motorul de căutare şi website se creează o relaţie de încredere.

Această relaţie necesită timp, răbdare şi o investiţie constantă în publicarea de articole în beneficiul utilizatorilor Google.

De aceea, optimizarea tehnică a unui website şi promovarea SEO creativă a acestuia sunt prioritare şi condiţii de sine stătătoare pentru dezvoltarea website-urilor de prezentare, magazinelor online, blog-urilor şi platformelor online.

În cuvintele lui Joost de Valk, fondator Yoast.com:

 

“Dacă tu crezi că doar pentru că ai construit ceva grozav,

oamenii vor veni automat la tine...

that’s bullshit.”

De aceea, prin intermediul unei campanii SEO, anumite firme si brand-uri, in colaborare cu o agentie de marketing online, beneficiaza de:

  • Realizarea unui Audit SEO pentru a diagnostica problemele de ordin tehnic şi rezolvarea lor;
  • Identificarea unicităţii brand-ului, în raport cu concurenţa;
  • Identificarea audienţei în raport cu specificul domeniului de activitate;
  • Identificarea seturilor de cuvinte-cheie şi implementarea lor în paginile relevante de servicii sau vânzări produse;
  • Planificarea unei strategii de comunicare şi articole de presă, care dovedesc necesitatea, relevanţa şi importanţa prezenţei online în prima pagină Google;
  • Realizarea unei reţele de backlink-uri de calitate către website;
  • Dobândirea organică a teritoriului media şi, cel mai important, încrederea publicului online.