De ce place "Vocea României"

În minutul de maximă audienţă, show-ul de la Pro TV a adunat două milioane şi jumătate de oameni.

"Vocea României", emisiunea difuzată de Pro TV pe 4 octombrie, a adunat în intervalul 20.18-22.25 în faţa micilor ecrane în minutul de maximă audienţă (22.02), aproape două milioane şi jumătate de telespectatori din întreaga ţară, ceea ce înseamnă aproape jumătate din publicul vizat de ProTv. Pe întreg publicul din mediul urban, Pro TV a înregistrat 9,9 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 22,5%.

"«Vocea României» beneficiază de production value şi team value (antrenori + consilieri) direct proporţionale cu importanţa pe care o acordăm show-ului, iar acest lucru este vizibil apreciat şi de telespectatorii noştri. Unicitatea formatului este dublată de o echipă de profesionişti antrenaţi să facă show-uri de anvergură, iar aceste două componente sunt, aşa cum arată audienţele, apreciate de telespectatorii din România", a spus Maria Apostol, PR and Corporate Affairs Director.

Din culisele televiziunilor

Succesul obţinut de show-ul de la Pro TV este recunoscut, chiar dacă nu pe faţă, din cauza unei lupte surde, şi de televiziunile concurente. Care este însă mecanismul care a condus la audienţele foarte bune obţinute de acest produs? În primul rând, este un show de o calitate foarte bună. Juriul cooperează bine şi reuşeşte să fie apropiat şi amuzant, dar beneficiază şi de un format prietenos care nu răneşte pe nimeni. Nu trebuie uitat ceea ce spun analiştii şi anume că o mare parte a succesului se datorează şi brandului televiziunii. Dacă Antena 1 şi-a construit un brand pe termen scurt, cu producţii mai şocante, Pro TV-ul s-a axat pe investiţii ce au rodit în timp.

În seara de marţi, pe scena de la "Vocea României" au urcat un cuplu de îndrăgostiţi, o tânară de doar 16 ani, un bărbat cu o voce specială, basarabeanul Ionel Istrati, dar şi Marian Vasilescu, fost concurent la "Românii au talent".

Cel mai vizat antrenor al serii a fost Horia Brenciu, care a reuşit să coopteze în echipa sa încă patru concurenţi, urmat de Smiley, care şi-a îmbogăţit echipa cu încă trei tineri, printre care şi pe Marian Vasilescu, iar băiatul de 20 de ani din Drobeta Turnu Severin a ajuns în echipa pe care şi-o dorea. Moga a ales-o pe Teodora în echipa sa, iar Loredana a convins-o pe Ana Odagiu, o tânără de 24 de ani care a cucerit-o pe artistă. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/iQmgYTmEP24" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

DIN CULISE

Cine sunt concurenţii?

În cele două ediţii ale "Vocii României" au fost aleşi 19 concurenţi. Aşa cum spuseseră producătorii, poveştile lor au fost mai puţin mediatizate. Majoritatea participanţilor au avut contact cu muzica, chiar dacă nu şi-au făcut o carieră din cântat. Speranţa lor este ca participarea la concurs şi întâlnirea cu nume cunoscute în domeniu să le deschidă calea spre o carieră muzicală.

EVZ îi prezintă pe câţiva dintre ei. Ştefan Stan (34 ani, Bucureşti), din echipa lui Smiley, cântă de la 10 ani, dar părinţii nu l-au susţinut în această direcţie şi lucrează de la 16 ani pe şantier. Aminda (28 ani, Cluj), din echipa Loredanei, a început să cânte la pian în casa bunicilor şi este fan al concursurilor de talent. Este însă prima dată când participă. Brigitta (25 ani, Arad), din echipa lui Smiley, este absolventă a Facultăţii de Limbi Aplicate, dar iubeşte muzica şi a venit pentru că fost atrasă de "audiţiile pe nevăzute". Aldo Blaga (25 ani, Satu Mare) din echipa lui Marius Moga, a participat la un concurs jurizat de Anda Călugăreanu şi a reuşit să o impresioneze. A redescoperit muzica la 19 ani datorită iubitei lui. Andra Covaleov (31 ani, Bucureşti), din echipa Loredanei, este asistent universitar la Facultatea de Construcţii şi la Universitatea de Arhitectură. În urmă cu un an a început să cânte, iar tatăl ei i-a descoperit vocea şi a sfătuit- o să continue. La câteva luni după moartea tatălui a primit cadou lecţii de canto. Claudiu Mirea (30 ani, Craiova), din echipa lui Brenciu, a urmat Facultatea de Litere, dar şi patru ani la Conservator, iar acum face parte dintr-o trupă de cover-uri.

ANTENA 1

"X Factor" dă semne că îşi revine

Şi Antena 1 pare să fi găsit publicul adecvat pentru "X Factor". După un debut mai slab al primelor două ediţii, ce a luat pe toată lumea pe nepregătite şi a adus schimbări în difuzarea show-ului, mega-emisiunea mutată sâmbătă seară la Antena 1 pare să-şi revină. Media de audienţă a celei de-a treia ediţii a adus, la nivelul targetului 15-54 urban, un rating de 7,7 procente şi o cotă de piaţă de 23.7%. Ediţia din 1 octombrie a mai crescut audienţa, iar pentru acelaşi target s-au înregistrat 8.2 procente şi o cotă de piaţă de 25.8%. Cu aceste cifre de audienţă, Antena 1 a depăşit rivalul direct, Pro Tv, care a difuzat "Transformers" (2007).