De ce nu-i gata autostrada Cernavodă-Medgidia

Acuzat de ministrul Anca Boagiu că a tergiversat lucrările între Cernavodă şi Medgidia, Nicuşor Constantinescu aruncă vina înapoi la minister.

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Constanţa, Nicuşor Constantinescu, acuzat de ministrul transporturilor, Anca Boagiu, că se numără printre cei care se fac vinovaţi de întârzierea demarării lucrărilor la tronsonul de autostradă Cernavodă- Medgidia, a semnat ieri 10 certificate de urbanism pentru această porţiune.

În februarie, Anca Boagiu l-a mustrat public pe Nicuşor Constantinescu din cauza faptului că nu a emis acele certificate de urbanism, fără de care Ministerul Transporturilor nu poate reînnoi autorizaţia de construcţie.

"Nu certificatul e problema"

După ce a semnat certificate le de urbanism, sub ochii presei, ai reprezentanţilor constructorului, compania franceză Colas, ai arheologilor constănţeni şi ai specialiştilor de la Direcţia Regională de Drumuri Naţionale (DRDN) Constanţa, Nicuşor Constantinescu a explicat că întârzierile au apărut deoarece traseul tronsonului Cernavodă-Constanţa a fost schimbat de nenumărate ori. Iar pe lângă toate acestea, abia ieri a apărut în Monitorul Oficial hotărârea de guvern privind exproprierile de pe acest tronson, iar arheologii nici măcar nu au descărcat de sarcină cele şase situri arheologice.

"Nu certificatul e problema, exproprierea şi eliberarea de sarcină arheologică sunt problemele", susţine şeful CJ Constanţa. Astfel, abia după ce arheologii vor finaliza lucrările şi se va rezolva şi situaţia exproprierilor, constructorul va putea începe lucrările pe tronsonul Cernavodă-Peştera.

Nimeni nu e vinovat

Nici reprezentanţii companiei Colas nu se simt vinovaţi pentru întârzierea lucrărilor, deşi ministrul Anca Boagiu a ameninţat acum aproape două săptămâni că va rezilia contractului.

"Am lucrat doar 5 kilometri pentru că aici au fost rezolvate exproprierile. Vom aştepta procedurile administrative şi con tractuale de reziliere, dar nu ne considerăm vinovaţi", explică managerul companiei, Claude Duperron.

"Durata lucrărilor e de doi ani şi, conform contractului, se finalizează în 2013, dar vom lucra cât de repede posibil pentru ca în 2012 să se circule pe o bandă", a mai precizat el.

În schimb, pe tronsonul Medgidia-Constanţa, podul de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră va fi gata în mai. Directorul DRDN Constanţa, Aidan Ibram, susţine că "pe 15 iulie se va circula, pe un fir, de la Murfatlar la Constanţa şi, de acolo, pe centură, până în port şi în acest fel vom rezolva problema traficului greu".