De ce fructele și legumele sunt la intrare în supermarket. Data viitoare când vă faceți cumpărăturile, uitați-vă la modul în care este dispus fiecare culoar, deoarece supermarketurile folosesc în mod obișnuit un truc viclean pentru a vă face să cumpărați mai multe alimente nesănătoase.
Cum e organizat un supermarket
Un expert în arhitectură și design spune că fructele și legumele sunt aproape de intrare, iar produsele esențiale sunt în spate, din motive tactice.
Potrivit studentului la design arhitectural de la Pratt Institute, Reeves Connelly, fiecare colț al unui supermarket este conceput pentru a-i face pe cumpărători să cheltuiască mai mult.
„Timpul de gândire care intră în designul magazinelor alimentare, din punct de vedere psihologic și de marketing, este absolut uimitor”, a spus el.
Pe pagina sa de TikTok @reevcon, unde discută despre magazine, restaurante, filme și design interior, acesta a spus: „Magazinele alimentare vor plasa secția de legume și fructe chiar la intrare, astfel încât să iei mai întâi fructele și legumele și apoi, sperăm, să te simți mai puțin vinovat și să iei junk food mai târziu”.
Ei știu despre tine ceea ce nici tu nu știi
El a mai spus: „Singura modalitate de a ajunge la ieșire este de a merge cu stângăcie prin benzile de plată - este pentru a te descuraja să pleci fără să cumperi nimic”.
Reeves a spus că magazinele au la intrare fructe și legume „pentru a vă simți mai puțin vinovați când cumpărați mâncare nesănătoasă”.
Reeves a spus: „O altă modalitate prin care te fac să cheltuiești mai mulți bani este aranjarea culoarului de cereale astfel încât cerealele zaharoase să fie la nivelul ochilor copiilor, astfel încât este mai probabil să ia una, în timp ce opțiunile mai sănătoase sunt în partea de sus”.
Designerul a explicat că supermarketurile plasează produsele esențiale, cum ar fi ouăle și pâinea, în spate, astfel încât să fi „obligat să mergi prin alte raioane pentru a le obține”. Pentru a crește vânzările, unele magazine dublează dimensiunea cărucioarelor, a spus Reeves.
Tacticile oricărui supermarket
El a adăugat: „Ei știu că aceste tactici își pierd din eficiență după câteva vizite și după ce se simte mai bine unde se află totul. Așa că vor muta frecvent produsele între raioane pentru a vă deruta”.
Videoclipul lui Reeves a adunat peste un milion de vizualizări, cumpărătorii comentând cu nerăbdare. Unul dintre ei a spus: „De asemenea, pun gustări mici, gumă de mestecat și alte chestii de genul ăsta lângă casele de marcat, astfel încât să le cumperi în ultima secundă”.
„Este o nebunie cum unii sunt plătiți pentru a-i face pe oameni mai săraci și mai nesănătoși”, a mai spus el. Altul a scris: „Asta mă face să urăsc cumpărăturile. Trebuie să navighez într-un labirint pentru ouă și lapte. Micile lor trucuri funcționează întotdeauna cu mine”.
Un comentator a spus că nu este afectat de amenajarea supermarketurilor: „Magazinele trebuie să-și dea seama că nu mă pot depăși. Dacă nu au ceea ce vreau, plec în 2 fără să cumpăr nimic”, potrivit Mirror.