Singurul tren electric de mare viteză fabricat în România a făcut prima cursă între Craiova şi Bucureşti. Garnitura poate atinge 160 de kilometri pe oră, dar...
A ajuns la destinaţie abia în 3 ore, la fel ca un Interregio oarecare. Deoarece in unele zone exista limitări de viteză de 20 de kilometri. Conform specialiştilor în domeniu, într-o ţară civilizată acest tren ar fi făcut doar o ora şi 20 de minute.
Din păcate
Potrivit ştirileprotv.ro, Hyperion, cum a fost botezat, a fost făcut la Craiova şi a costat 5 milioane de euro. Motorul, amortizoarele si sistemele de rulare sunt nemţeşti şi elveţiene.
Trenul este automatizat complet, iar cockpitul pare unul de avion. Pornirile si opririle sunt silentioase, la fel si mersul - datorita pernelor de aer pe care vagoanele graviteaza. Din păcate, conform specialiştilor, nu s-a inventat încă amortizor căruia să nu îi vină de hac ruginitele căi ferate româneşti.
Între Bucureşti şi Videle, garnitura abia a reuşit să atingă viteza de 97 de kilometri la oră, pe o porţiune în linie dreapta. Daca ar fi accelerat ar fi deraiat la prima curba, din cauza infrastructurii proaste, susţin mecanicii. Oficialii CFR au declarat că nu intenţionează să cumpere astfel de garnituri până când infrastructura nu va fi modernizată.
<iframe src="//www.youtube.com/embed/vsC-_T0Dd2o" width="620" frameborder="0" height="418"></iframe>