De ce cardurile de energie nu pot fi folosite pentru plăți online. Explicații de la ministrul Marcel Boloș

Sursa foto: Razvan Valcaneantu EEC

Cardurile de energie nu pot fi folosite pentru a face plăți în conturile furnizorilor de energie. Ministrul Marcel Boloș a explicat de ce s-a ajuns în această situație.

Chiar dacă trăim în era digitală, românii care beneficiază de cardurile de energie de la stat nu pot face plăți direct în contul furnizorilor. Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș a explicat cum s-a ajuns în această situație. Nu sunt operaţionalizate conturile de debit în cadrul mecanismului, iar unii furnizori nu au sistemele informatice bine puse la punct.

„Partenerii bancari puteau să fie implicaţi dacă sistemele informatice ale furnizorilor de energie erau foarte bine organizate. Sigur că aici discutăm de furnizorul de energie electrică şi cel de gaze naturale, care ştim că au sisteme informatice foarte bune, în schimb gândiţi-vă la furnizorii de energie termică, la cei de material lemnos, la cei de gaz lichefiat pentru încălzirea locuinţelor. Ca să găsim o formă comună în care toate şi toţi furnizorii de energie să poată să fie accesaţi în cadrul mecanismului a trebuit să recurgem la forma aceasta de implicare a Poştei Române“, a declarat Marcel Boloș.

Modalități de plată

Plata facturilor la energie pe baza cardurilor de la stat se poate face direct la poștaș, la orice oficiu poștal, dar și pe site-ul Poștei Române. Această ultimă variantă este un fel de plată online, doar că pe lângă cardul de energie, omul are nevoie și de factură și de cartea de identitate.

„Poşta Română are peste 10.000 de oficianţi poştali implicaţi în sistem și ajunge în localităţile rurale până la ultimul beneficiar. Deci, dacă vreţi, este un mecanism acoperitor cu ajutorul Poştei Române şi în interesul beneficiarilor noştri. Nu garantez că 100% totul va fi funcţional. Ar fi o utopie acest lucru, însă pot să vă garantez capacitatea noastră de răspuns la problemele care vor apărea“, a mai spus Marcel Boloș.

Multe probleme

Oamenii nu prea știu încă cum să folosească cardurile de energie. Mii de apeluri sunt înregistrate zilnic la call center-ul pus la dispoziția beneficiarilor.

„Sunt peste 5.000 de apeluri telefonice la care zilnic se răspunde în cadrul call center-ului. Deci, mobilizarea noastră este generală pentru ca să putem să începem, în 20 februarie, această operare a plăţilor la facturile de energie. Banii sunt alocaţi în întregime pentru aceste plăţi şi urmează să transferăm banii către Compania Naţională Poşta Română. Aşadar, facem apel la calm şi la răbdare pentru că toţi beneficiarii noştri vor ajunge să poată să efectueze aceste plăţi", a mai spus Marcel Boloş, potrivit adevarul.ro.