Bărbaţii cu capul ras complet, sau cei cu foarte puţin păr rămas pe cap, sunt percepuţi ca fiind mai masculini, mai dominanţi şi ca având calităţi de lideri mai puternice decât ceilalţi, potrivit unui studiu al Universităţii din Pennsylvania, citat de Wall Street Journal.
Albert Mannes, profesorul care a condus studiul, a realizat mai multe experimente care l-au făcut să ajungă la această concluzie, în principiu arătând unui eşantion de subiecţi fotografii cu aceiaşi oameni în ipostaze diferite: cu păr, respectiv fără. Din toate a reieşit că bărbaţii cu capul ras complet par mai dominanţi decât cei cu păr.
De asemenea, într-unul din teste aceştia li s-au părut respondenţilor în medie cu 2,5 cm mai înalţi şi cu 13% mai puternici decât variantele lor cu păr. Paradoxal, cel mai prost au ieşit din acest studiu cei cu chelie în fază incipientă sau medie, ei fiind percepuţi ca mai bătrâni şi mai puţin puternici decât ceilalţi.
Mannes a avut şi un motiv personal pentru care a realizat acest studiu. Având la rândul său probleme cu căderea părului, a constatat că după ce a ales să renunţe în întregime la el a început să fie tratat complet diferit de cei cu care intra în contact.
O explicaţie pe care a găsit-o pentru această atitudine este că o astfel de "coafură" este asociată în subconştient cu persoane ca militari, sportivi profesionişti sau actori din filme de acţiune, ca Bruce Willis, în timp ce chelia "clasică" e asociată mai mult cu personaje ca George Costanza, din serialul Seinfeld.
Wall Street Journal a observat şi modul în care se aplică acest studiu în lumea corporatistă. Mai mulţi lideri ai unor companii de top la nivel mondial au renunţat la căutarea de implanturi de păr sau tratamente pentru chelie, alegând varianta de a se rade complet în cap. Printre ei, directorul general al Amazon, Jeffrey Bezos, directorul Dreamworks Jeffrey Katzenberg, fondatorul Netscape, Marc Andreesen, directorul general al General Motors, Daniel Akerson, şi cel al Microsoft, Steve Ballmer.